ازدواج موفق می خواهید؟ این 3 پله را بالا بروید

خط سلامت: ازدواج موفق نیازمند صبر، بخشش، احترام و صرف زمان برای یکدیگر است.

ازدواج موفق می خواهید؟ این 3 پله را بالا بروید

ازدواج موفق با عشق و تعهد شروع می شود. آنچه لازمه پایداری یک ازدواج موفق است وفاداری است..   

به گزارش خط سلامت وفاداری جنسی پس از ازدواج، مفهومی فراتر از برقراری رابطه جنسی است.

ازدواج موفق

ازدواج موفق مستلزم داشتن صمیمیت و تعهد است.

صمیمت چیزی فراتر از برقراری رابطه جنسی است. هنگامی که انسان ذهن خود را به فانتزی‌های جنسی در مورد شخص دیگری اختصاص می‌دهد، وفاداری جنسی به همسرش را از دست می دهد. وفاداری جنسی نیازمند مراقبت از نفس و آگاهی از پیامدهای آن است.

نقش صبر و بخشش در ازدواج

وجود صبر و بخشش در ازدواج نیاز است. زن و شوهر موفق، صبر و مهربانی بی‌پایان به شریک زندگی خود می‌آموزند و الگویی در زمینه صبر هستند. ضعف‌های خود را می‌پذیرند و انتظار ندارند تمام بخشش و صبر از طرف شریک شان باشد. از اشتباهات شریک خود به عنوان فرصتی برای انتقام استفاده نمی کنند. بخشیدن، به استحکام رابطه کمک می کند. برخی از عوامل موثر بر حفظ یک ازدواج موفق عبارت است از:

زمان گذاشتن برای یکدیگر

یک رابطه موفق نیازمند زمان کافی برای باهم بودن است. رابطه با همسر باید از جنس روابط صمیمانه و عمیق باشد و برای بدست آوردنش باید زمان  بیشتری، نسب به دیگر روابط صرف کرد. افراد برای صرف وقت با یکدیگر می توانند به قرار شام در رستوران بروند یا کنار هم پیاده روی کنند.

صداقت و اعتماد

پایه‌ های ازدواج موفق، صداقت و اعتماد است؛ به دست آوردن اعتماد نیاز به زمان دارد. اعتماد بعد از هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها ساخته می‌شود و با یکی بودن حرف،عمل و صداقت بدست می آید.

احترام گذاشتن

احترام گذاشتن به یکدیگر موجب پایدار شدن زندگی مشترک و حفظ حرمت ها می شود. بهتر است افراد نام یکدیگر را با احترام صدا کنند وفقط هنگام برقراری رابطه جنسی در صدا کردن نام یکیدگر صمیمی باشند.

اگر جایی از زندگی، شریک آنها عملی انجام می دهد یا حرفی می زند که مطابق میل آنها نیست، به جای تغییر رفتار شریک احساسی، خود را با اوهماهنگ کنند. زندگی در سازش و از خودگذشتگی خلاصه می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان