پیشرفت نمی کنید اگر این 11 رفتار را نشان دهید

خط سلامت: پیشرفت در زندگی و جلو رفتن به سمت افراد نیاز به همت و تلاش زیادی دارد.

پیشرفت نمی کنید اگر این 11 رفتار را نشان دهید

پیشرفت زندگی مستلزم آن است که افراد راه های کنار زدن موانع را یاد بگیرند.

به گزارش خط سلامت برخی افراد ویژگی های رفتاری و شخصیتی خاصی دارند که مانع پیشرفت آن ها در زندگی می شود.

پیشرفت و موانع آن

پیشرفت افراد در زندگی به خود آن ها بستگی دارد. داشتن یک زندگی شاد ناشی از احساس هدف است. و اگر افراد در همان نقطه ای که هستند گیر کرده باشند، پیگیری هر نوع هدفی دشوار است. در اینجا رفتارهایی وجود دارد که نشان می دهد افراد چرا در زندگی پیشرفت نمی کنند:

تمرکز بر گذشته

 برای برخی از افراد دوران کودکی با امنیت و عدم مسئولیت آن، واقعاً مانند دوران طلایی است. و این موضوع منجر به گرفتار شدن افراد در نوستالژی گذشته می شود . گاهی اوقات، افراد در زمانی که در شادترین حالت خود بودند، به فصل خاصی از زندگی خود آویزان می شوند و نمی توانند ادامه دهند. چسبیدن به گذشته فقط آینده را مسموم می کند و باعث می شود افراد نتوانند به آینده نگاه کنند و زندگی جدیدی بسازند که مناسب آن ها باشد.

 تعلل

به تعویق انداختن کار یک عادت بسیار مضر می باشد. به تعویق انداختن کارها به زمان دیگر، کاری است که همه افراد هر از گاهی انجام می دهند. مخصوصاً وقتی با کاری روبرو می شوند که نمی خواهند انجام دهند. اما در درازمدت، به تعویق انداختن کار آسیب بزرگی به شغل، روابط و زندگی وارد می کند.

ترس از تغییر

اغلب افرادیکه در زندگی پیشرفت نمی کنند، از تغییر می ترسند. افرادیکه از تغییر می ترسند از شکست می ترسند. آن ها اعتماد به نفس ندارند تا بتوانند تغییراتی را که زندگی برایشان به ارمغان می آورد هدایت کنند. آن ها احساس می کنند که امن تر است در جایی که هستند بمانند و خطری نداشته باشند.

نداشتن دید روشن در زندگی

اگر افراد چشم انداز روشنی از آینده ای که می خواهند نداشته باشند ، پیشرفت در زندگی بسیار سخت تر است. شرایط زندگی هر چه که باشد، داشتن یک چشم انداز روشن از آنچه می خواهید و چگونگی رسیدن به آن مهم است. زیرا افرادی که چنین چیزی را ندارند اغلب در موقعیت هایی گیر می کنند که برای آن ها بهترین نیست.

بلاتکلیفی

این نشانه ظریفی  از کسی است که در زندگی گیر کرده است . بلاتکلیفی بخشی از شخصیت آن ها است . بلاتکلیفی اغلب منجر به عدم تصمیم گیری می شود.

 اجتناب از خطرات

گاهی اوقات بی تصمیمی ناشی از ترس از انتخاب اشتباه است. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی به طور مشخص با خطرات مواجه می شوند . آن ها تمایل دارند از پیامدهای بد بالقوه اجتناب کنند. گاهی اوقات ناتوانی در پیشرفت در زندگی  ناشی از یک اختلال اضطرابی است.

نقش قربانی 

دیدن خود به عنوان قربانی یکی از مخرب ترین طرز فکری است که افراد می توانند داشته باشند. این به این دلیل است که منجر به احساس تاسف برای خود و چیزی که روانشناسان آن را منبع کنترل بیرونی می‌نامند، می‌شود.

 دید منفی 

افرادی که در زندگی پیشرفت نمی کنند، دیدگاه بسیار منفی دارند . از بسیاری جهات، این خصلت یک دور باطل است. از آنجا که آن ها معتقدند هیچ فایده ای در تلاش وجود ندارد، آن ها را باور نمی کنند و بنابراین زندگی آن ها دچار رکود می شود و فرصت های رشد و خوشبختی را از دست می دهند. این امر آن ها را ناراضی‌تر می‌کند و این موضوع دیدگاه منفی آنها را نسبت به جهان تأیید می‌کند.

 راحت طلبی

گاهی اوقات افراد در زندگی در جایی که هستند گیر می کنند زیرا بیش از حد عاشق منطقه راحتی خود هستند. در ناشناخته است که زندگی گسترش می یابد و رشد می کند.

ترس از انتقاد

یکی از رایج‌ترین دلایلی که افراد تمایل دارند از امتحان کردن چیز جدید اجتناب کنند، ترس از انتقاد است. اغلب افرادی که در یک راه حل گیر کرده‌اند، در جایی هستند که هستند، زیرا آن‌قدر می‌ترسند که نمی توانند انتقادی را که ناشی از امتحان کردن چیز جدید است، به خطر بیندازند.

 بی انضباطی

گاهی اوقات، گیر افتادن در زندگی صرفاً یک موضوع نظم و انضباط است .پرورش توانایی برای وادار کردن خود به انجام  کارهای ناخوشایند و پذیرش چالش ها، راهی است که از گیر افتادن جلوگیری می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان