مادران افسرده مراقب باشند/ بدون دارو از خود مراقبت کنید

خط سلامت: افسردگی در مادران باردار بر سلامت جنین تاثیر می گذارد.

مادران افسرده مراقب باشند/ بدون دارو از خود مراقبت کنید

افسردگی در برخی زنان منجر به استفاده از داروهای ضد افسردگی می شود که تاثیر زیادی بر سلامت آن ها می گذارد.

به گزارش خط سلامت استفاده از داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری با کاهش مهارت های حرکتی در کودکان 2 ساله مرتبط است .

افسردگی و بارداری

افسردگی در مادران به دلایل مختلفی ایجاد می شود. یافته‌ها نشان می‌دهد مصرف داروهای ضدافسردگی در دوران بارداری با رشد حرکتی ارتباط منفی دارد.

هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری و رشد کودک در 2 سالگی و در عین حال کنترل علائم افسردگی و اضطراب مادر بود. به عبارت دیگر، نویسندگان می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که ارتباط‌هایی که مشاهده می‌کنند به جای علائم افسردگی- اضطراب مادر، با قرار گرفتن در معرض داروهای ضد افسردگی مرتبط است.

برای دستیابی به این هدف، نویسندگان از داده های مطالعه کوهورت سه بعدی زنان باردار در کبک، کانادا استفاده کردند. قوی‌ترین ارتباط‌های یافت شده در تحقیق فعلی مربوط به مدت زمان بارداری و وزن تولد (طولانی شدن بارداری به معنای وزن بیشتر هنگام تولد) و علائم افسردگی و استرس درک شده (استرس درک شده بیشتر به معنای علائم افسردگی بیشتر است).

این مطالعه شواهدی مبنی بر ارتباط منفی بین مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری و رشد حرکتی متعاقب آن در کودکان 2 ساله ارائه می دهد.

خطرات داروهای ضد افسردگی بر جنین

تحقیقات قبلی قرار گرفتن درون رحمی با داروهای ضدافسردگی را با افزایش خطر اختلالات گفتاری ، سندرم ترک نوزادی و پیامدهای بد نوزادی مرتبط دانسته است.

قرار گرفتن در معرض داروهای ضد افسردگی (SSRI) به ویژه با کاهش حجم مغز و تاخیر در سازگاری نوزاد مرتبط است . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان