زبان بدن باهوش ها 8 علامت ویژه و خاص دارد+آنها را بشناسید

خط سلامت: زبان بدن یک زبان مشترک غیر کلامی میان افراد است که معانی مختلفی را نشان می دهد.

زبان بدن باهوش ها 8 علامت ویژه و خاص دارد+آنها را بشناسید

زبان بدن نشانه هایی از ویژگی های شخصیتی افراد را نشان می دهد.

به گزارش خط سلامت افراد باهوش از طریق زبان بدنشان قابل شناسایی هستند.

زبان بدن

زبان بدن واکنش های بدنی به مسائل مختلف است. علائم زیر نشانه های ظریف زبان بدن است که نشان دهنده هوش بالا درافراد است:

تماس چشمی برقرار می کنند

این یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های زبان بدن است. تماس چشمی بیش از یک نشانه احترام یا توجه است و همچنین چیزهای زیادی را در مورد هوش افراد نشان می دهد. افرادی که باهوش هستند اغلب این توانایی را دارند که هنگام مکالمه، تماس چشمی ثابتی داشته باشند. زیرا آن ها به افکار و عقاید خود اطمینان دارند و واقعاً علاقه مند به درک و یادگیری از دیگران هستند.

از سکوت نمی ترسند

سکوت در برخی مواقع نشانه هوش بالاست. مسئله این است که افراد با هوش با سکوت رابطه خوبی دارند. آن ها نیازی به پر کردن هر لحظه با کلمات ندارند. مکث های سنجیده در مکالمه در واقع نشانه ای از متفکران عمیق است . افراد باهوش از سکوت برای فکر کردن، پردازش و فرمول بندی افکار خود استفاده می کنند.

هنگام صحبت از دست استفاده می کنند

تحقیقات منتشر شده در ژورنال Developmental Psychology نشان داده است استفاده از حرکات دست به افراد احساس باهوش‌تر بودن می دهد. این واقعیت را اینگونه می توان توضیح داد که حرکت دست ها حافظه را تقویت می کند و مغز را تحریک می کند. به همین دلیل است افرادی که هنگام صحبت از دستان خود استفاده می کنند اغلب جذاب تر، معتبرتر و باهوش تر دیده می شوند.

به عبارت ساده، این نشانه آن است که آن ها فعالانه درگیر گفتگو هستند و سعی می کنند ایده های خود را تا حد امکان به وضوح بیان کنند.

حالتی آرام دارند

افراد با هوش بالا اغلب حالتی آرام و پذیرا دارند. آن ها بسته یا دفاعی نیستند. این به این دلیل است که آن ها به دانش و توانایی های خود اطمینان دارند. وضعیت آرام نشان می‌دهد آن ها پذیرای ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید هستند. این ویژگی اغلب با کنجکاوی فکری و گشودگی نسبت به تجربه همراه است که طبق مطالعات ، هر دو با هوش مرتبط هستند .

با ویژگی های صورت خود بیانگر هستند

برخی افراد بدون بر زبان آوردن یک کلمه صحبت منظورخود را می رسانند. چهره آن ها تمام معانی را نشان می دهد. به طور کلی، افراد باهوش اغلب چهره های بسیار رسا دارند.  این به این دلیل است که افکار و ایده های آن ها به قدری قوی است که آن ها را در چهره خود نشان دهند.

 وقتی می فهمند سر تکان می دهند

افراد باهوش وقتی می فهمند دیگران چه می گویند عادت دارند سر تکان دهند. این تکان دادن سر شتابزده یا بی حوصله نیست، بلکه یک سر متفکرانه است و نشانه دیگری از ذهن تحلیلی آن ها در کار است که اطلاعاتی را که پیش روی خود دارند هضم می کند. این نشانه زبان بدن نه تنها مشارکت فعال آن ها در مکالمه را نشان می دهد، بلکه احترام آن ها را به نظرات نیز نشان می دهد.

 دست دادن محکمی دارند

نحوه دست دادن افراد چیزهای زیادی در مورد آن ها می گوید. افراد باهوش یک دست دادن محکم و در عین حال قدرتمند دارند. این نشانه اعتماد به نفس و احترام است. علاوه بر این، آن ها اغلب هنگام دست دادن، تماس چشمی را حفظ می کنند.  

زبان بدن دیگران را منعکس می کنند

افراد بسیار باهوش معمولاً زبان بدن فردی را که با او صحبت می‌کنند منعکس می‌کنند. این پدیده رایجی است که در مطالعات روانشناسی اجتماعی به نام " آینه سازی " استفاده می شود و یک نشانه ناخودآگاه همدلی است که نشان می دهد افراد باهوش نه تنها کلمات را درک می کنند، بلکه احساسات و دیدگاه های طرف مقابل را نیز درک می کنند. این سطح از همدلی و درک یکی از ویژگی های بارز هوش هیجانی است که به طور فزاینده ای به عنوان یک جزء کلیدی هوش کلی شناخته می شود. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان