فیلم/اگر کسی به شدت ترسیده است با این شیوه درمان می شود

خط سلامت: درمان EMDR به افرادی که ضربه های شدیدی را تجربه کرده اند کمک می کند. رویدادهای آسیب زا همیشه با این افراد هستند وهنگام کارهای روزمره، مدام برای افراد یادآوری می شوند.

فیلم/اگر کسی به شدت ترسیده است با این شیوه درمان می شود

روش درمان EMDR نسبتاً ساده است ولی تجربه زیادی را می طلبد. در این روش، از مراجع خواسته می شود که تجربه آسیب زای خود را به خاطر آورد و در ذهن خود داشته باشد. درمانگر از فرد می خواهد که هنگام به خاطر آوردن، همزمان حرکات دست او را دنبال کند. درمان EMDR به ذهن کمک می کند تا از آسیب های روانی و همچنین نشانه های جسمانی رهایی یابد.

به گزارش خط سلامت هدف این کار این است که برای شخص بستری ایجاد شود که خاطرات آسیب زا و ناخوشایند را در ذهن خود پردازش کند و آنها را به خاطراتی معمولی تبدیل کند. از نظر علمی، به خاطر آوردن وقایع ناراحت کننده هنگامی که حواس فرد به جای دیگری پرت است کمتر برای او آزار دهنده می باشد. و به مرور زمان، این یادآوری ها باعث می شود که حساسیت فرد کاهش یافته و تاثیری که خاطره ی آسیب زا بر شخص می گذارد، کمتر شود.

EMDR به طور کلی برای افرادی که با خاطرات آسیب‌زا و علائم PTSD زندگی می‌کنند توصیه می‌شود. برخی از متخصصان سلامت روان، این درمان را برای افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و موارد وحشت زدگی نیز توصیه می کنند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان