10 رفتار که نشان می دهد فرد مقابلتان عزت نفس ندارد

خط سلامت: اعتماد به نفس در افراد به دلایل مختلفی تضعیف می شود.

10 رفتار که نشان می دهد فرد مقابلتان عزت نفس ندارد

اعتماد به نفس برای رسیدن و باور به هدف عنصری مهم به شمار می رود.

به گزارش خط سلامت افرادیکه اعتماد به نفس پایینی دارند اما وانمود می کنند که دارای عزت نفس بالایی هستند نشانه های رفتاری مشترکی دارند.

اعتماد به نفس پایین و رفتار های نشانه ای

اعتماد به نفس پایین در رفتار های فرد بروز می کند. رفتار ها و نشانه های زیر در افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند اما ادعا می کنند اعتماد به نفسشان بالاست دیده می شود:

جبران بیش از حد با جسارت

برخی افراد دائما در جمع شوخی می کنند و در گفتگو ها خود را مسلط و بیش از حد اجتماعی نشان می دهند، در حالی که این کار مظهر اعتماد به نفس به نظر می رسد، اما اغلب نقابی برای اعتماد به نفس پایین می باشد.

افرادی که فاقد عزت نفس هستند، اما وانمود می کنند که اعتماد به نفس دارند، اغلب با اتخاذ شخصیتی بزرگتر از زندگی، جبران می کنند. آن ها نیاز به دیده شدن و شنیده شدن را احساس می کنند و معتقدند که ارزش آن ها به دیده شدن آن ها در یک محیط گروهی گره خورده است.

تجزیه و تحلیل بیش از حد تعاملات

افرادی که با مشکلات عزت نفس دست و پنجه نرم می کنند، علیرغم اینکه تظاهر می کنند اعتماد به نفس دارند، اغلب تک تک تعاملی که دارند را به دقت بررسی می کنند. این تحلیل بیش از حد ناشی از ترس عمیق از قضاوت یا طرد شدن است. افرادی که فاقد عزت نفس هستند، اغلب نگران نحوه تلقی خود هستند، حتی زمانی که ظاهراً رفتاری با اعتماد به نفس دارند.

به دنبال تایید دائمی

یکی دیگر از رفتارهایی که در افراد با اعتماد به نفس  پایین وجود دارد نیاز آن ها به اعتبارسنجی مداوم است.

آن‌ها اغلب به دنبال تأیید موفقیت‌شان توسط دیگران هستند و برای تقویت تصویر شکننده‌شان از خود به دنبال تأیید و تمجید هستند. آن ها دائماً دستاوردهای خود را به اشتراک می گذارند یا مهارت های خود را به رخ می کشند، نه از روی تکبر، بلکه به عنوان راهی برای اطمینان از ارزش خود

 اجتناب از درگیری به هر قیمتی

افرادی که فاقد عزت نفس هستند، اما در جبهه ای با اعتماد به نفس قرار دارند، اغلب برای جلوگیری از درگیری، تمام تلاش خود را می کنند. حتی زمانی که آن ها ناراضی هستند یا با چیزی مخالف هستند ترجیح می دهند به جای بیان نظرات خود سکوت کنند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند بیشتر از رویارویی اجتناب می کنند. این به این دلیل است که تعارض باعث می شود آن ها احساس تهدید یا ناکافی کنند و احساس شک و تردید آن ها را تشدید کند.

 تقلا برای پذیرش تعارف

یکی از دلخراش ترین رفتارهایی که اغلب توسط افرادی که با وجود نشان دادن اعتماد به نفس فاقد عزت نفس هستند، نشان می دهد، دشواری آن ها در پذیرش تعریف و تمجید است.

این افراد با اعتماد به نفس و خونسردی به نظر می رسند، اما وقتی از آن ها تعریف و تمجید می شود، دچار مشکل می شوند . به جای اینکه ستایش را با ظرافت بپذیرند، ممکن است آن را نادیده بگیرند، دستاورد خود را کم اهمیت جلوه دهند، یا آن را به فردی که تعریف می کند منحرف کنند.

بیشتر اوقات، این یک مبارزه با عزت نفس است که در پشت نقاب اعتماد پنهان است.

 کمال گرایی

افرادی که فاقد عزت نفس هستند اما اعتماد به نفس بالایی دارند، اغلب استانداردهای فوق العاده بالایی برای خود تعیین می کنند. آن ها تلاش می کنند در هر کاری که انجام می دهند کامل باشند و معتقدند هر چیزی کمتر نشانه شکست است.

ترس از شکست

یکی از ویژگی‌های رایج در میان کسانی که با وجود ظاهر مطمئن، فاقد عزت نفس هستند، ترس شدید از شکست است .

در حالی که ممکن است تصویری از بی باکی و اراده را به نمایش بگذارند، فکر شکست برای آن ها فلج کننده می باشد. آنها اغلب شکست را بازتابی از عزت نفس خود می بینند.

 خودانتقادی بیش از حد

کسانی که فاقد عزت نفس هستند، اما وانمود می کنند که اعتماد به نفس دارند، معمولا عادت دارند بیش از حد از خود انتقاد کنند. آن ها تمایل دارند بیشتر بر روی عیوب، شکست ها و اشتباهات خود تمرکز کنند تا موفقیت ها یا ویژگی های مثبت خود.

جالب است بدانید به گفته روانشناسان ، افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند بیشتر درگیر خودگویی منفی هستند. این گفت‌وگوی درونی خشن و غیرقابل بخشش می باشد.

 مشکل نه گفتن

افرادی که عزت نفس ندارند، نه گفتن برای شان سخت است. آن ها می ترسند دیگران را ناامید کنند یا اینکه آن ها را غیر مفید تلقی کنند، بنابراین اغلب با چیزهایی موافقت می کنند، حتی اگر برای رفاه خودشان مضر باشد.

خود واقعی را پنهان می کنند

تلخ ترین رفتار افرادی که عزت نفس ندارند اما تظاهر به اعتماد به نفس دارند تمایل آن ها به پنهان کردن خود واقعی است.

آن‌ها اغلب نما می‌سازند و چیزی را به تصویر می‌کشند که معتقدند نسخه‌ای دوست‌داشتنی‌تر و شایسته‌تر از خودشان است.

حقیقت غم انگیز این است که آن ها اغلب می ترسند خود واقعی آن ها به اندازه کافی پذیرفته نشود یا خوب نباشد. بنابراین آن ها پشت نقابی از اعتماد به نفس پنهان می شوند و از آزادی خود محروم می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان