افسرده ها خود را پشت این هفت نقاب پنهان می کنند

خط سلامت: افسردگی یکی از مشکلات روانی شایع در جوامع است.

 افسرده ها خود را پشت این هفت نقاب پنهان می کنند

افسردگی افراد را دچار اندوه و نارضایتی می کند.

به گزارش خط سلامت افسردگی در افراد را به وسیله نشانه هایی می توان شناخت.

افسردگی و عادات رفتاری

افسردگی گاهی توسط افراد انکار می شود، اما رفتارهای ظریف زیر می تواند نشانه هایی از وجود اختلال افسردگی در افراد باشد:

 بدبینی را با شوخ طبعی می پوشانند 

این رفتار یک اتفاق تصادفی نیست. این یک شاخص کلیدی از کسی است که با ناراحتی عمیقی دست و پنجه نرم می کند. موسسه ملی سلامت روان "احساس ناامیدی یا بدبینی" را به عنوان یکی از نشانه های افسردگی طبقه بندی می کند.

از دست دادن علاقه به کارها

به گفته متخصصان تغییرات شدید در رفتار مانند از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که زمانی مورد علاقه بودند یکی دیگر از نشانه های ناراحتی است.  

 اغلب مقایسه می کنند

عمل مقایسه مکرر اغلب ریشه در احساس بی کفایتی و نارضایتی از زندگی خود دارد. مقایسه از نظر روانی خسته کننده و برای سلامت عاطفی فرد مضر است، زیرا اغلب، احساس شکست مداوم ایجاد می کند و همیشه کسی وجود خواهد داشت که به نظر می رسد بهتر عمل می کند.

افراط در الکل یا مواد 

 ممکن است به نظر برسد که کسی فقط در حال پذیرش فلسفه «زندگی برای لحظه» است یا به سادگی از خود لذت می‌برد. اما این الگوی رفتاری اغلب نشانه واضحی است که همه چیز در زیر نما خوب نیست.

برای بسیاری روی آوردن به الکل یا مواد مخدر تلاشی برای خود درمانی، بی حس کردن درد یا فرار از علائم ناراحت کننده شرایط سلامت روانی است. این یک مکانیسم مقابله است، اما یک مکانیسم مخرب، که اغلب مسائل اساسی را تشدید می کند.

از وسایل به عنوان راه فرار استفاده می کنند

در دنیای دیجیتالی، دیدن افرادی که در گوشی یا لپ‌تاپ‌های خود غرق شده‌اند، غیرمعمول نیست. اما زمانی به نظر می رسد فردی به عنوان راهی برای فرار به سمت دستگاه های دیجیتال خود عقب نشینی می کند.

در حالی که در جامعه فناوری محور این رفتار عادی به نظر می رسد، اما گاهی اوقات نشانه چیز نگران کننده تری می باشد .

اضافه وزن

در حالی که به راحتی می توان چند کیلو وزن اضافی را به تغییرات سبک زندگی یا سن نسبت داد، گاهی اوقات داستان چیزهای بیشتری نیز دارد.

یک مبارزه عاطفی عمیق یک عامل کمک کننده است. تحقیقات نشان می دهد حدود نیمی از افرادی که پرخوری می کنند با یک اختلال خلقی مانند افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.

این رابطه بین افزایش سریع وزن و رفاه عاطفی پیچیده است. در حالی که افسردگی به پرخوری به عنوان نوعی آرامش عاطفی یا فرار منجر می شود، خود عمل پرخوری نیز علائم افسردگی را ایجاد می کند .

خستگی

این نشانه ناخوشایندی است که اغلب نادیده گرفته می شود. در واقع افرادی که با ناراحتی یا افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، اغلب با اختلالات خواب مواجه می شوند.

برخی تحقیقات نشان می دهد یک ارتباط خیره کننده وجود دارد: بیش از 90٪ از افرادی که از افسردگی رنج می برند، خستگی را تجربه می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان