8 عادت برای داشتن انرژی بی حد و حصر

خط سلامت: انرژی بالا در افراد کمک می کند تا در مسیر زندگی به موفقیت دست یابند.

8 عادت برای داشتن انرژی بی حد و حصر

انرژی در افراد به دلیل دنیای مدرن و پر مشغله امروزی دائما در حال تحلیل رفتن است.

به گزارش خط سلامت راهکارهایی برای افزایش سطح انرژی بدن وجود دارد.

انرژی و چگونگی آن در بدن

انرژی در انسان به دو شکل فیزیکی و ذهنی وجود دارد. انرژی بیولوژیکی به حرکت و عمل در بدن کمک می کند، در حالی که انرژی ذهنی تمرکز، خلاقیت، تنظیم عاطفی و هر چیزی که مغز امکان پذیر می کند را هدایت می کند.

بدن با تبدیل غذا و اکسیژن به آدنوزین تری فسفات (ATP) انرژی تولید می کند که عملکرد سلولی را تقویت می کند. خواب، تغذیه، هیدراتاسیون و ورزش بر میزان کارآمدی بدن شما انرژی ATP را تولید و استفاده می کند.

مدیریت استرس، تمرکز حواس و ارتباطات اجتماعی برای انرژی ذهنی ضروری هستند زیرا بر تمرکز، انگیزه و سلامت عاطفی تأثیر می گذارند.

عادات افزایش سطح انرژی روزانه

با انجام کارهای زیر سطح انرژی روزانه خود را بالا ببرید:

عادت اول: خواب را در اولویت قرار دهید

خواب با کیفیت هم برای انرژی جسمی و هم برای انرژی ذهنی حیاتی است. در هنگام خواب، بدن ذخایر انرژی را شارژ می کند و هورمون هایی تولید می کند که به کنترل اشتها و مدیریت استرس کمک می کند. کمبود خواب تنظیم هورمون را مختل می کند و انرژی را به طور قابل توجهی تخلیه می کند.

عادت دوم: تغذیه برای انرژی

برخی از غذاها انرژی سلولی قابل استفاده بیشتری نسبت به سایرین فراهم می کنند. رژیم غذایی خود را بر روی غذاهای کامل و فرآوری نشده مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، تخم مرغ، گوشت و ماهی متمرکز کنید. غذاهای شیرین و کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید، زیرا منجر به کاهش انرژی می شود.

هر 3 تا 4 ساعت یکبار وعده های غذایی متعادل و با وعده های غذایی مصرف کنید تا انرژی خود را در طول روز ثابت نگه دارید.

عادت سوم: هیدراتاسیون

کم آبی حتی اندکی باعث می شود سلول ها عملکرد کمتری داشته باشند و انرژی را از بین ببرند. علائم کم آبی بدن شامل خستگی، سردرد، سرگیجه و ادرار تیره است.

روزانه حداقل نیمی از وزن بدن خود را به صورت مایعات آب بنوشید. چای های گیاهی، میوه ها/سبزیجات با محتوای آب بالا و آب نارگیل نیز آبرسانی می کنند.

عادت چهارم: ورزش منظم

ورزش با افزایش جریان خون، آزادسازی اندورفین و افزایش تولید میتوکندری، انرژی را در کوتاه مدت و بلند مدت افزایش می دهد. روزانه 30 تا 60 دقیقه فعالیت متوسط ​​مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری همراه با تمرینات قدرتی را هدف قرار دهید زیرا عضله های تقویت کننده متابولیسم را می سازد.

عادت پنجم: مدیریت استرس

هورمون های استرس مانند کورتیزول به طور موثر تولید انرژی را مسدود می کنند و در هنگام مواجهه با استرس بیش از حد ذخایر ATP را به سرعت تخلیه می کنند.

برای آرام کردن سیستم عصبی خود و مدیریت استرس قبل از جمع شدن، تمرین‌های آرام‌سازی روزانه مانند تنفس، مدیتیشن، یوگا یا یادداشت روزانه را بسازید. روابط خود را حفظ کنید و به تعهدات غیر ضروری نه بگویید.

عادت ششم: ذهن آگاهی و انرژی ذهنی

خستگی ذهنی انرژی را به طور تصاعدی تخلیه می کند. وقتی ذهن شما خسته است، هیچ مقدار غذا یا خواب نشاط را به شما باز نمی گرداند. با جدا شدن از دستگاه های دیجیتال، لیست کارهای انجام شده و مشغله های بی وقفه زندگی مدرن، ذهن خود را شارژ کنید.

عادت هفتم: ارتباطات اجتماعی

تعامل اجتماعی معنادار با کاهش هورمون های استرس و افزایش انتقال دهنده های عصبی احساس خوب مانند دوپامین و سروتونین به ذهن و بدن انرژی می بخشد. دوستی های صمیمی و ارتباطات اجتماعی باعث افزایش انرژی می شود.

عادت هشتم: روال و نظم

ایجاد عادات مستلزم نظم و انضباط اولیه است، اما پایبندی به یک روال عمدی با خودکارسازی رفتارهای مربوط به رژیم غذایی، ورزش، خواب و شیوه های تجدید قوا در درازمدت انرژی ذهنی را ذخیره می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان