افراد بی مسئولیت را از روی این 9 رفتار بشناسید

خط سلامت: مسئولیت پذیری تعهد به انجام تصمیم های زندگی است.

افراد بی مسئولیت را از روی این 9 رفتار بشناسید

مسئولیت پذیری باعث می شود افراد وظیفه شناس باشند.

به گزارش خط سلامت افرادی که مسئولیت زندگی خود را بر عهده نمی گیرند همیشه از تعهد برای انجام کارهای شان فرار می کنند.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری در افراد باعث می شود آن ها خود را مسئول تصمیم های زندگی بدانند. افرادیکه مسئولیت پذیر نیستند همیشه دنبال بهانه جویی و دلیل تراشی برای فرار از مسئولیت های خود هستند. عادات زیر از نشانه های افرادی است که مسئولیت پذیری پایینی دارند:

پرهیز از پاسخگویی

یکی از متداول‌ترین رفتارهایی که توسط افرادی که برای قبول مسئولیت زندگی خود تلاش نمی‌کنند اجتناب مداوم از مسئولیت‌پذیری است. افرادی که با مسئولیت پذیر نیستند، اغلب هر کاری انجام می دهند تا از مسئولیت پذیری خودداری کنند. آن ها بهانه می آورند یا حتی هر گونه اشتباهی را انکار کنند.

این اجتناب معمولاً یک مکانیسم دفاعی برای محافظت از تصویر آن ها از خود است.

اهمال کاری

یکی دیگر از رفتارها در افرادیکه مسئولیت پذیر نیستند به تعویق انداختن کار ها است. اهمال کاری فراتر از تنبلی است. به تعویق انداختن مداوم وظایف به عنوان یک مکانیسم محافظتی عمل می کند و به افراد کمک می کند از شکست یا انتقاد احتمالی جلوگیری کنند.

دشواری در پذیرش انتقاد

افرادی که مسئولیت پذیر نیستند معمولاً برای پذیرش انتقاد مشکل دارند. این ناتوانی در پذیرش نقد چیزی بیش از حالت تدافعی است. این بازتابی از عدم تمایل به تصدیق عیوب شخصی و ایجاد تغییرات ضروری است. آن ها اغلب انتقاد را به عنوان یک حمله شخصی به جای فرصتی برای رشد می دانند.

اتکای بیش از حد به دیگران

افرادی که مسئولیت پذیر نیستند اغلب برای حل مشکلات خود به شدت به دیگران متکی هستند. آن ها به جای اینکه ابتکار عمل را برای رسیدگی به مسائل پیش روی خود داشته باشند، از دیگران انتظار دارند که وارد عمل شوند و مسائل را برای آن ها اصلاح کنند.

بازی قربانی

یکی دیگر از رفتارهایی که معمولاً در افرادی که با مسئولیت پذیری دست و پنجه نرم می کنند دیده می شود، تمایل به دیدن خود به عنوان قربانی است . آن‌ها اغلب خود را تحت الطاف نیروهای خارجی می‌دانند و کنترل کمی بر شرایط خود دارند.

ایفای نقش قربانی ذهنیت درماندگی و انفعال را تداوم می بخشد و افراد را از برداشتن گام های پیشگیرانه برای تغییر شرایط باز می دارد.

ترس از شکست

گاهی اوقات، مبارزه برای به عهده گرفتن مسئولیت زندگی خود از ترس عمیق از شکست ناشی می شود. این ترس به حدی می باشد که افراد را فلج کرده و آن ها را از برداشتن گام های فعال در جهت اهداف خود باز دارد.

فکر اشتباه کردن یا عدم موفقیت می تواند وحشتناک باشد، اما حقیقت این است شکست بخشی جدایی ناپذیر از زندگی است. افراد از طریق اشتباهات و شکست ها یاد می گیرند و رشد می کنند.

عدم خودآگاهی

فقدان خودآگاهی اغلب به بی‌میلی برای قبول مسئولیت کمک می کند. فقدان خودآگاهی افراد را نسبت به کاستی های خود کور می کند و آن ها را از درک نقشی که در زندگی خود بازی می کنند باز می دارد. پرورش خودآگاهی در یادگیری مسئولیت‌پذیری بسیار مهم است.

منفی گرایی 

منفی بودن مانع مهمی برای مسئولیت پذیری می باشد. افرادی که به طور مداوم به زندگی از دریچه منفی نگاه می کنند، اغلب احساس می کنند چیزها دائماً در مقابل آن ها قرار گرفته است که منجر به امتناع از به عهده گرفتن مسئولیت زندگی آن ها می شود. شکستن این چرخه نیازمند تلاشی آگاهانه برای تغییر دیدگاه است. این شامل شناخت الگوهای فکری منفی و کار فعالانه برای پرورش ذهنیت مثبت تر و فعال تر است.

ناتوانی در تعیین حد و مرز

قلب مسئولیت پذیری زندگی، توانایی تعیین و حفظ مرزهای سالم است. تعیین حد و مرز به معنای ایستادن برای آنچه نیاز است، حتی زمانی که ناراحت کننده باشد. این در مورد نه گفتن در مواقع ضروری و کنترل زمان، انرژی و فضای شخصی است.

هر یک از افراد این قدرت را دارند که اعمال، تصمیمات و در نهایت زندگی خود را شکل دهند. این مسئله همیشه آسان نیست، و اغلب شامل رویارویی با حقایق ناراحت کننده در مورد خود است، اما با انجام این کار، درهای رشد، انعطاف پذیری و توانمندی باز می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان