7 رفتار که نشان می دهد درونگرا با مهارت اجتماعی بالا هستید

خط سلامت: درونگراها به لحاظ اجتماعی موقعیت های اجتماعی خاصی دارند.

7 رفتار که نشان می دهد درونگرا با مهارت اجتماعی بالا هستید

درونگرا ها نسبت به برونگراها ضعف ذاتی نسبت به برخی مهارت های اجتماعی دارند.

به گزارش خط سلامت هیاهوی دائمی تعاملات اجتماعی، تاکید بر برونگرا بودن اغلب باعث می شود درونگراها احساس تهی و بی قراری کنند.

درونگراها با مهارت اجتماعی سطح بالا

درونگراهایی که از مهارت های اجتماعی بالا برخوردارند ویژگی های رفتاری زیر را دارند:

پیش بینی می کنند چه زمانی به تنهایی نیاز دارند

درونگراها ممکن است مهارت‌های اجتماعی قوی داشته باشند و از مهمانی‌ها و جلسات کاری لذت ببرند، اما بعد از مدتی آرزو می‌کنند که با لباس خواب در خانه باشند. آن ها ترجیح می دهند انرژی اجتماعی خود را به دوستان نزدیک، همکاران و خانواده اختصاص دهند.

این بدان معنا نیست که آن ها از تعاملات اجتماعی اجتناب می کنند. در عوض، به این معنا است که یاد گرفته اند انرژی خود را مدیریت کنند. آن ها درک می کنند برای اینکه در محیط های اجتماعی بهترین باشند، باید به نیاز شخصی خود برای سکوت و درون نگری احترام بگذارند.

این یک مهارت قدرتمند است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با شرایط خود با دنیا درگیر شوند، کاملاً شارژ شده و آماده برقراری ارتباط به روش‌های معنادار باشند.

می توانند قبل از اینکه کاملاً "آماده" شوند صحبت کنند

تصور کنید در یک جلسه هستید، در محاصره افراد برونگرا که مشتاقانه افکار خود را به سرعت به اشتراک می گذارند. به عنوان یک درونگرا، طبیعتاً برای پردازش افکار خود زمان می گذارید و از وضوح و دقت در پاسخ خود اطمینان می دهید، اما در این تبادل سریع متوجه می‌شوید صدای تان در هجوم واکنش‌های فوری گم می‌شود.

افراد درونگرا با مهارت‌های اجتماعی سطح بالا یاد گرفته‌اند خود را تطبیق دهند. آن‌ها حتی قبل از اینکه کاملاً آماده باشند، بر هنر مشارکت دادن حداقل برخی از افکار خود مسلط شده‌اند.

این به معنای کنار گذاشتن ترجیح آن ها برای ارتباط متفکرانه نیست. بلکه در مورد ایجاد تعادل است. این رویکرد تضمین می‌کند صدای آن‌ها شنیده می‌شود و ایده‌های شان مورد توجه قرار می‌گیرد، حتی اگر به طور کامل تجلی نکند.

استفاده از زبان بدن برای برقراری ارتباط

زبان بدن قدرتمند است. زبان بدن مسئول 55 درصد ارتباطات ما است. زبان بدن مهارت مهمی است که همه باید آن را بیاموزند، اما مخصوصاً برای افراد درونگرا، تسلط بر هنر ارتباط غیرکلامی روشی ظریف و در عین حال قدرتمند برای انتقال موثر پیام ها و احساسات است.

به تأثیر حفظ تماس چشمی ثابت برای ابراز علاقه واقعی یا تکان دادن سر متفکرانه برای علامت دادن به توافق فکر کنید. این حرکات ظریف، ارتباط را تقویت می‌کند و بدون نیاز به تبادل کلامی مداوم، ارتباط عمیق‌تری ایجاد می‌کند.

کسانی که از نظر اجتماعی مهارت دارند، این را می دانند و از آن استفاده می کنند.

صحبت های کوتاه

درونگراها با یادگیری مشارکت در مکالمات سبک و گاه به گاه ، درها را برای روابط و فرصت های جدید باز کنیم. این در مورد یافتن زمینه مشترک، نشان دادن علاقه واقعی و استفاده از مهارت های گوش دادن ذاتی ما برای ارتباط با دیگران در سطح شخصی است. درونگراهای دارای مهارت اجتماعی این را می دانند.

آن‌ها شاید عاشق صحبت‌های کوچک نباشند، اما با استفاده از آن به عنوان یک ابزار مکالمه‌ها را به تعاملات رضایت‌بخش‌تری هدایت می کنند که با طبیعت درون‌گرا هماهنگ است.

قاطعیت در برابر دیگران

با گذشت زمان و تجربه مهارت  قاطعیت در افراد درونگرا شکل می گیرد. این به معنای توسل به پرخاشگری نیست، بلکه در مورد این است که با اطمینان از حق خود برای مشارکت استفاده کنند. این کارشامل تسلط بر ارتباطات غیرکلامی، یک نگاه ثابت، یک وضعیت مطمئن و استفاده از صدایی شفاف و محکم است. درونگراهای بسیار ماهر اجتماعی بر این امر مسلط هستند.

ارتباط با مخاطبان مختلف 

یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی درونگراها با مهارت‌های اجتماعی سطح بالا، توانایی ایجاد سبک‌های ارتباطی متناسب با مخاطبان مختلف است. با توجه به اینکه همه به یک شکل ارتباط برقرار نمی کنند رویکرد خود را بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنند تنظیم می کنند.

درونگرایی خود را پذیرفته اند

درونگراهایی که در برقراری ارتباط چیره دست هستند وانمود نمی کنند برونگرا هستند بلکه خود را می پذیرند.

آن‌ها متوجه می‌شوند ویژگی‌های درونگرایی طبیعی آن ها نقاط ضعف نیست، بلکه نقاط قوت پنهان هستند.

با پذیرش واقعی درونگرایی، افراد می توانند جایگاه واقعی خود را در محیط های اجتماعی پیدا کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان