سحرخیز ها لاغرتر می شوند+بی خواب ها اندام شان چگونه است

خط سلامت: اختلال خوردن یکی از اختلالات مربوط به سلامت روان است.

سحرخیز ها لاغرتر می شوند+بی خواب ها اندام شان چگونه است

اختلال خوردن انواع مختلفی دارد که یکی از آن بی اشتهایی عصبی است.

به گزارش خط سلامت افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی اغلب زود از خواب بیدار می شوند و بی خوابی را تجربه می کنند.

اختلال خوردن و بی خوابی

اختلال خوردن با ریتم خواب شبانه روزی مرتبط است.  تحقیقات جدید نشان می دهد اختلال خوردن از نوع بی اشتهایی عصبی بر خلاف بسیاری از اختلالات دیگر مانند افسردگی، اختلال پرخوری و اسکیزوفرنی که مبتنی بر عصر هستند، با سحرخیز بودن مرتبط است.

این مطالعه که در JAMA Network Open و توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) با همکاری دانشگاه کالج لندن و دانشگاه جمهوری در اروگوئه منتشر شده است، ارتباط بین بی‌اشتهایی عصبی و خطر بی‌خوابی را نشان داد.

تحقیقات قبلی ارتباط احتمالی بین اختلالات خوردن و ساعت درونی بدن یا ساعت شبانه روزی را پیشنهاد کرده است که طیف وسیعی از عملکردهای بیولوژیکی مانند خواب را کنترل می کند و تقریباً بر هر اندام بدن تأثیر می گذارد.

بی اشتهایی عصبی و سحرخیز بودن

محققان ارتباط دو طرفه ای بین ژن های مرتبط با بی اشتهایی عصبی و ژن های مرتبط با کرونوتیپ صبحگاهی (زود بیدار شدن و زود خوابیدن) پیدا کردند.

یافته‌ها نشان می‌ دهد سحرخیز بودن خطر ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی را افزایش می دهد و ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی منجر به بیداری زودتر می شود. این تیم همچنین رابطه ای بین بی اشتهایی عصبی و بی خوابی پیدا کردند.

هنگامی که آن ها ارتباط بی خوابی را با استفاده از Mass General Brigham Biobank با ایجاد "امتیاز خطر ژنتیکی" برای بی اشتهایی عصبی بیشتر ارزیابی کردند، دانشمندان دریافتند امتیاز خطر ژنتیکی در واقع با خطر بی خوابی بالاتر مرتبط است.

درمان های بی اشتهایی عصبی

درمان‌های بی‌اشتهایی عصبی محدود است و درمان‌های فعلی نرخ عود تا 52 درصد دارند. علاوه بر این، علت این بیماری هنوز مشخص نیست. با توجه به اینکه بی اشتهایی عصبی دارای دومین میزان مرگ و میر بیماری های روانپزشکی است، تحقیقات بیشتری در مورد استراتژی های پیشگیری و درمان های جدید مورد نیاز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان