در محل کار عاشق نشوید+این رابطه عاشقانه دردسرهای خاصی دارد

خط سلامت: رابطه در محل کار به دلایل زیادی اتفاق می افتد .بر اساس تحقیقات افراد به سمت افرادی همفکر با ویژگی های شخصیتی، پیشینه، سیستم های اعتقادی و ایده های مشترک جذب می شوند.

در محل کار عاشق نشوید+این رابطه عاشقانه دردسرهای خاصی دارد

رابطه در محل کار به علت نزدیک بودن و آشنایی بر جذابیت تأثیر می گذارد، چیزی که روانشناسان آن را اثر قرار گرفتن صرف می نامند .

به گزارش خط سلامت در محل کار افراد همفکر برای ساعات زیادی نزدیک یکدیگر هستند، بنابراین جای تعجب نیست بسیاری از افراد ذهن شان محل کار خود را فضایی برای  عشق ورزیدن بدانند. نظرسنجی سال 2020 نشان داد 18 درصد از بریتانیایی ها با شریک فعلی یا جدیدترین شریک زندگی خود از طریق محل کار آشنا شده اند.

 رابطه در محل کار سلسله مراتبی است؟

عاشقانه های اداری هنوز مورد انتقاد قرار می گیرند بخصوص زمانی که یکی از شرکا در محل کار در موقعیت بالاتری نسبت به دیگری قرار دارد، چیزی نیست که بتوان آن را ساده گرفت.

افراد با موقعیت پایین‌تر که با رئیس یا کارمند ارشد خود ارتباط برقرار کرده‌اند، گاهی به دلیل رابطه‌ شان با شایعات و موانع شغلی مواجه می‌شوند. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند وارد شدن به چنین رابطه ای می تواند به آنها کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت کنند، در واقع وضعیت رابطه آنها می تواند مانع پیشرفت آنها شود.

تحقیقات نشان داده است افراد با موقعیت پایین در یک رابطه سلسله مراتبی در محل کار، نسبت به همکاران شان که در چنین رابطه ای نیستند، کمتر احتمال دارد ارتقا یابند.

 بر عملکرد کاری تأثیر می گذارد

مطالعات نشان داده اند احساس اشتیاق و عشق به ویژه در مراحل اولیه رابطه تأثیر منفی بر بهره وری دارد زیرا ذهن ما در جای دیگری غیر از وظیفه کاری است.

خواستگاری و دوستیابی پدیده های طبیعی هستند ، چه سازمان ها بخواهند و چه نخواهند. منع روابط راه حل نیست.

اگر از هم جدا شوید چه اتفاقی می افتد؟

در حالی که هیچ کس برای پایان رابطه برنامه ریزی نمی کند، اتفاقاتی رخ می دهد که بهتر است آماده باشید. در یک رابطه غیر از محل کار، جدایی ممکن است بهره وری را کاهش دهد، اما اگر با شریک سابق خود کار می کنید، موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید مانند اینکه آیا مجبور به تعامل یا همکاری در یک پروژه در این شرایط هستید.

در صورت لزوم، بهتر است درخواست انتقال به یک تیم دیگر یا کار از راه دور تا زمان موجب رفع کدورت و رنج پایان رابطه شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان