تقویت حافظه در روزهای امتحان نمره ها را بالا می برد+یاد بگیرید

خط سلامت: تقویت حافظه به موفقیت فرد ابعاد مختلف زندگی کمک می کند.

تقویت حافظه در روزهای امتحان نمره ها را بالا می برد+یاد بگیرید

تقویت حافظه به روش های مختلفی صورت می گیرد.

به گزارش خط سلامت انجام برخی کارهای ساده به تقویت حافظه کمک می کند. 

تقویت حافظه چگونه صورت می گیرد؟

تقویت حافظه با انجام فعالیت های آرامبخش، مانند: مراقبه و پرداختن به اموری که ذهن را به چالش می کشد، امکان پذیر است. در ادامه برخی روش های تقویت حافظه را توضیح می دهیم:

مراقبه 

درگیر شدن در فعالیت‌های تقویت‌کننده حافظه، گامی مهم در جهت افزایش سلامت مغز است.

مراقبه فقط برای دستیابی به آرامش درونی نیست. مشخص شده است انجام تمرینات مراقبه کمک قابل توجهی به تقویت حافظه می کند.

مطالعات نشان داده‌است مراقبه و تمرین‌های تنفس عمیق، بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر مثبت می گذارد. 

مراقبه با کاهش استرس به بهبود تمرکز و در نهایت تقویت حافظه کمک می کند.

نکته فعالیت

هر روز 10 تا 15 دقیقه را برای مراقبه ذهنی اختصاص دهید. یک فضای آرام پیدا کنید، روی شیوه تنفس خود تمرکز کنید و اجازه دهید افکارتان جاری باشد.

تمرین‌های تقویت‌کننده مغز

ورزش‌های بدنی فقط برای سلامت جسم مفید نیستند؛ بلکه آن ها ابزارهایی قدرتمند برای تقویت عملکرد شناختی و حافظه هستند. ورزش هوازی منظم به رشد نورون های جدید در هیپوکامپ ( منطقه ای مهم در مغز  که با حافظه و یادگیری، مرتبط است) کمک می کند.

درگیر شدن در فعالیت‌هایی که ضربان قلب را بالا می‌برد، مانند پیاده‌روی سریع و آهسته دویدن به طور قابل‌توجهی، حافظه و عملکرد شناختی را بهبود می بخشند.

نکته فعالیت

در بیشتر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​را هدف قرار دهید. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آنها لذت می‌برید.

پازل و بازی فکری

همانطور که ورزش بدن را تقویت می کند، تمرینات ذهنی نیز برای حفظ و تقویت حافظه و به طور کلی عملکرد شناختی ضروری هستند. بازی‌های فکری، پازل‌ها و بازی‌هایی که حافظه، مهارت‌های حل مسئله و استدلال را به چالش می‌کشند، ارتباطات عصبی را تحریک کرده و رشد سلول‌های جدید مغز را تقویت می‌کنند. درگیر شدن در تمرینات ذهنی منظم به چابکی ذهن کمک می کند و حافظه را بهبود می بخشد.

نکته فعالیت

هر روز زمانی را به حل پازل، جدول کلمات متقاطع و سودوکو اختصاص دهید. برای درگیر نگه داشتن مغز و پیشرفت مداوم، خود را با کارهای دشوار به چالش بکشید.

یادگیری مادام العمر

 یادگیری چیزهای جدید راهی عالی برای فعال نگه داشتن مغز و تقویت حافظه است. کسب مهارت جدید و هر نوع یادگیری دیگر مسیرهای عصبی را تحریک می کند و به تقویت حافظه تقویت می کند.

مشارکت اجتماعی

ارتباط با دیگران و مشارکت اجتماعی نقش مهمی در سلامت شناختی ایفا می کند. مکالمات معنی دار، تجربیات مشترک و گذراندن وقت با دوستان و خانواده تأثیر مثبتی بر حافظه دارد و خطر زوال شناختی را کاهش می دهد. تعامل اجتماعی نواحی مختلف مغز را که مسئول تنظیم هیجانی و حافظه هستند تحریک می کند.

نکته فعالیت

در فعالیت‌های گروهی شرکت کنید یا زمانی را برای بودن با عزیزان خود اختصاص دهید. درگیر شدن در تعاملات اجتماعی نه تنها باعث شادی می شود، بلکه به رفاه شناختی و تقویت حافظه نیز کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان