نزدیک بینی در کودکان با دو بیماری روانی مرتبط است

خط سلامت: افسردگی با احساس ناخوشایند غم و اندوه همراه است.

 نزدیک بینی در کودکان با دو بیماری روانی مرتبط است

افسردگی در کودکان دلایل محیطی و پزشکی متفاوتی دارد.

به گزارش خط سلامت مطالعه جدید نشان می دهد نزدیک بینی در کودکان با نرخ بالاتر افسردگی و اضطراب مرتبط است.

افسردگی در کودکان

افسردگی در کودکان بر سلامت روان آن ها تاثیرات منفی زیادی می گذارد. طبق یک مطالعه جدید در مورد نزدیک بینی در کودکان نشان داد کودکان نزدیک بین بیشتر از افسردگی و اضطراب رنج می برند، اما این مشکل قابل جبران است.

مطالعه جدیدی  که در مجله Ophthalmology منتشر شد ، نشان داد کودکان مبتلا به نزدیک بینی سطوح بالاتری از افسردگی و اضطراب را نسبت به همسالان خود بدون اختلال بینایی تجربه می کنند. این مطالعه همچنین نشان داد جراحی برای تصحیح استرابیسم (انحراف چشم ها) به طور قابل توجهی علائم افسردگی و اضطراب را در کودکان بهبود می بخشد.

 نزدیک بینی و افسردگی کودکان

سلامت روان کودکان مبتلا به نزدیک‌بینی یا سایر اشکال اختلال بینایی تحت تأثیر مسائل نامطلوب قرار می گیرد، زیرا چنین کودکانی تمایل به شرکت در فعالیت‌های بدنی و پیشرفت تحصیلی کمتری دارند و از نظر اجتماعی منزوی‌تر هستند .

به همین ترتیب، شرایط رایج بینایی مانند استرابیسم بر رشد و بلوغ کودکان تأثیر منفی می گذارد، زیرا نه تنها بر ظاهر کودکان تأثیر می‌گذارد (که به نوبه خود بر اعتماد به نفس و احساس تعلق اجتماعی آنها تأثیر می گذارد)، بلکه بر توانایی آن ها برای انجام برخی فعالیت‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان