89 درصد دانشجویان این ترس را دارند+شما هم دارید؟

خط سلامت: موبایل یک دستگاه هوشمند در دست اکثر افراد است و ترس جا گذاشتن موبایل یا نوموفوبیا (Nomophobia) شیوع بیشتر پیدا کرده است.

89 درصد دانشجویان این ترس را دارند+شما هم دارید؟

موبایل در دنیای امروزی وابستگی زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش خط سلامت ترس از جا گذاشتن موبایل یا نوموفوبیا (Nomophobia) به دلیل ایجاد وابستگی زیاد افراد به گوشی شکل گرفته است.

موبایل و ترس از جا گذاشتن یا نوموفوبیا (Nomophobia)

ترس جا گذاشتن موبایل یا نوموفوبیا (Nomophobia) در حال حاضر بر 89 درصد از دانشجویان تأثیر می گذارد. یک مطالعه جدید در مورد آمار نوموفوبیا نشان داده است که ترس جا گذاشتن موبایل یا نوموفوبیا (Nomophobia) در حال حاضر یک هنجار غالب در بین دانشجویان است.

علت اصلی ترس جا گذاشتن موبایل

اضطراب و نگرانی بیش از حد ناشی از عدم کنترل بر زندگی خود علت اصلی این فوبیا می باشد.

ترس جا گذاشتن موبایل و مشکلات خواب 

نوموفوبیا به طور قابل توجهی با خواب آلودگی بیشتر در طول روز و رفتارهای بیشتر مرتبط با کیفیت خواب ضعیف مرتبط است.

علائم ترس جا گذاشتن موبایل 

ترس جا گذاشتن موبایل یا نوموفوبیا (Nomophobia) مانند همه فوبیاها، مبتنی بر ترس های غیرمنطقی است. علائم معمولی نوموفوبیا شبیه علائم اختلال هراس است، مانند احساس غیرواقعی بودن، ناتوانی در تمرکز و ترس از رها شدن. علاوه بر این، علائم فیزیکی مشابهی با انواع خاصی از اضطراب مزمن مانند تپش قلب و تنفس سخت یا سطحی یا حتی برخی از جنبه‌های اختلال شخصیت مرزی داشته باشد .

این علائم شامل احساس اضطراب شدید هنگام استفاده نکردن از تلفن، به ویژه زمانی که خارج از خانه است می باشد. علائم دیگر عبارتند از انتظار مداوم پیام دریافتی و احساس وحشت در صورت نرسیدن پیام.

علائم دیگر گزارش شده شامل فراموشی، عدم تمرکز، بررسی مداوم محل نگهداری گوشی  و بررسی مداوم حساب های رسانه های اجتماعی است.

درمان ترس جا گذاشتن موبایل 

رویکردهای مختلف برای درمان فوبیا یک موضوع رو به افزایش در روانشناسی است . درمان فوبیا معمولاً شامل مداخله روانشناختی یا دارو است. درمان های روانشناختی شامل رفتار درمانی، اصلاح شناختی و درمان شناختی-رفتاری است. رفتار درمانی شامل حساسیت زدایی سیستماتیک می باشد.

در این درمان بیماران به تدریج و با دقت در معرض شی یا موقعیت قرار می گیرند که باعث واکنش های فوبی می شود. درمان‌های دیگر عبارتند از رفتار درمانی عقلانی- عاطفی که از تکنیک‌های منطق و مقابله استفاده می‌کند و شناخت درمانی، شامل فرآیند شناسایی و تغییر تفکر مضر و همچنین روش های تغییر رفتار ناسازگار است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان