پرخاشگران پنهان این 9 جمله را زیاد استفاده می کنند

خط سلامت: پرخاشگری پنهان راهی برای ابراز نارضایتی یا مخالفت است، اما بدون بیان مستقیم آن.

پرخاشگران پنهان این 9 جمله را زیاد استفاده می کنند

پرخاشگری  پنهان یک روش دور برگردان برای گفتن "من خوشحال نیستم" است که اغلب با نیش پنهان همراه است.

به گزارش خط سلامت افرادی که دچار پرخاشگری پنهان هستند ویژگی های رفتاری خاصی دارند.

پرخاشگری پنهان

پرخاشگری پنهان در افراد گاهی به شکل یک جمله بروز می کند. شناخت این جمله ها راهی برای شناسایی پرخاشگری است.

 خوبم

همه کسانی که می گویند "من خوبم" در واقع خوب نیستند. وقتی افراد می‌خواهند وانمود کنند که خوب هستند یا از تعارض طفره می‌روند، می‌گویند "من خوبم". این عبارتی است که وقتی می خواهند احساسات ناخوشایند را کنار بگذارند از آن استفاده می کنند.  در افراد پرخاشگر پنهان ، «من خوبم» معمولاً با لحن و زبان بدن همراه است که خلاف آن را نشان می دهد.

هر چه

یک عبارتی که پرخاشگری پنهان را فریاد می زند «هر چه باشد» است. «هرچه باشد»  راهی برای ابراز نارضایتی افراد از انتخاب‌های پیشنهادی بدون نیاز به مخالفت آشکار می باشد. این یک روش ظریف برای گفتن است: "من از این گزینه ها راضی نیستم، اما نمی خواهم مسئولیت پیشنهاد چیز دیگری را بپذیرم."

خوب، ادامه بده

عبارت "خوب، برو جلو" ظاهراً اعطای مجوز است، اما اغلب پیامی متفاوت دارد.

این عبارت معمولاً زمانی استفاده می‌شود که فردی با ایده یا عملی مخالف است اما نمی‌خواهد مخالفت خود را مستقیماً بیان کند. این روشی است که از تصمیم خود فاصله می گیرند و در عین حال نارضایتی خود را ابراز می کنند.

نه، من ناراحت نیستم

یک عبارت کلاسیک که در ارتباطات پرخاشگری پنهان استفاده می شود این است: "نه، من ناراحت نیستم". این جمله ممکن است ساده به نظر برسد، اما اغلب چیزی غیر از این است. اگرچه ممکن است کسی این را صادقانه بگوید، اما راهی پنهان برای ابراز نارضایتی نیز می باشد.

این عبارت معمولاً با علائم ناراحتی یا آزار همراه است. افراد پرخاشگر از تماس چشمی اجتناب می کنند، لحن تند دارند یا زبان بدن پرتنشی از خود نشان می دهند.

این مسئله مهمی نیست

در ظاهر، به نظر می رسد یک بیانیه انکارکننده است که برای کم اهمیت جلوه دادن یک موضوع طراحی شده است. اما نکته اینجاست در بسیاری از موارد تلاشی پنهان برای ابراز نارضایتی یا ناامیدی است.

این راهی برای برقراری ارتباط است که چیزی آن ها را آزار می دهد، بدون اینکه علناً آن را بپذیرند یا در مورد آن بحث کنند.

از شما انتظار ندارم که بفهمید

شاید یکی از آزاردهنده ترین عبارات در فرهنگ لغت پرخاشگرانه این باشد که «انتظار ندارم بفهمی». این یک دست انداختن ظریف است، راهی برای نادیده گرفتن دیدگاه شما و ایجاد فاصله احساسی .

حدس می زنم باید این کار را انجام دهم

این به ظاهر نشان دهنده استعفا و تمایل به انجام وظیفه ای که شاید مطلوب نیست. فردی که می‌گوید «فکر می‌کنم باید این کار را انجام دهم» اغلب احساس خود را مبنی بر بدیهی گرفته شدن یا فشار بیش از سهم خود بیان می‌کند.

فکر کردم می دانی

«فکر می‌کردم می‌دانی» عبارت دیگری است که نشانه گرایش‌های تهاجمی پنهان است. اغلب زمانی استفاده می شود که شخصی از چیزی ناراحت است اما انتظارات خود را به وضوح بیان نکرده است.

شخصی که از این عبارت استفاده می کند ممکن است احساس کند که نیازها یا انتظارات او واضح است و باید بدون نیاز به بیان آن ها درک شود.

اشکالی ندارد، انتظار زیادی نداشتم

عبارت "اشکالی ندارد، انتظار زیادی نداشتم" یک ابزار قدرتمند در ارتباطات منفعل پنهان و راهی برای ابراز ناامیدی بدون مواجهه مستقیم با موضوع است.

مهم ترین نکته ای که باید هنگام برخورد با پرخاشگری پنهان به خاطر بسپارید این است که اغلب نتیجه احساسات بیان نشده یا نیازهای برآورده نشده است. پاسخگویی با همدلی و درک راه را برای تعاملات سالم‌تر باز می کند. شناخت این نشانه ها  اولین گام برای تشویق گفت و گوی بازتر و صادقانه باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان