افراد شاد به ندرت این 9 کار را انجام می دهند

خط سلامت: شادی یک انتخاب است. مشخص شده است افراد شاد معمولا 9 کار را انجام نمی دهند.

افراد شاد به ندرت این 9 کار را انجام می دهند

شادی به طرز فکر و عادت های رفتاری انسان بستگی دارد.

به گزارش خط سلامت، شادی محصول انجام برخی رفتارهای مثبت و اجتناب از انجام کارهای منفی و مخرب است. 

شادی با انجام ندادن 9 کار

شادی به طرز فکر و نحوه نگرش فرد نسبت به جهان بستگی دارد.

مشخص شده شده است افراد شاد معمولا 9 کار را در زندگی انجام نمی دهند. در ادامه این 9 مورد را معرفی می کنیم:

مقایسه خود با دیگران

 مقایسه دزد شادی است. لحظه ای که فرد شروع به مقایسه زندگی، دستاوردها یا ظاهر خود با دیگران می کند، درهای نارضایتی و ناراحتی را به روی خود می گشاید.

افراد شاد می دانند که هر کس سفر و سرعت منحصر به فرد خود را در زندگی دارد. این افراد همواره قدردان پیشرفت های خود هستند و دستاوردهای خود را، هرچند کوچک جشن می گیرند.

افراد شاد به جای اینکه وارد بازی مقایسه شوند، روی رشد و پیشرفت خود تمرکز می کنند. 

کینه توزی

افراد شاد می دانند که نگه داشتن کینه منجر به کاهش آرامش می شود؛ چراکه کینه توزی دقیقا مثل این است که فردی زهر بنوشد و انتظار داشته باشد که طرف مقابل بیمار شود.

شادی مستلزم بخشش دیگران است. افراد شاد دیگران را می بخشند، نه لزوماً به این دلیل که طرف مقابل مستحق بخشش است، بلکه به این دلیل که آنها سزاوار آرامش هستند. 

گیر کردن در گذشته 

سفر در زمان یک مفهوم جذاب در داستان های علمی تخیلی است، اما در واقعیت زندگی در گذشته به طور جدی شادی را کاهش می دهد.

نکته مهم این است که مغز انسان به گونه ای طراحی شده است که مستعد به خاطر آوردن تجربیات منفی است. این مکانیسم که به عنوان سوگیری منفی شناخته می شود؛ به این معنی است که تمرکز بر اشتباهات و خاطرات منفی گذشته منجر به احساس ناراحتی می شود.

افراد شاد می دانند آنچه در گذشته اتفاق افتاده است قابل تغییر نیست. آنها به جای تمرکز بر اشتباهات یا پشیمانی های گذشته، بر یادگیری از آنها تمرکز می کنند و از گذشته خود به عنوان پله ای برای رشد و پیشرفت استفاده می کنند، نه به عنوان لنگری که آنها را عقب نگه می دارد.

 رها نکردن نگرانی 

افراد شاد در رابطه با چیزهایی که از کنترشان خارج است احساس نگرانی نمی کنند. این افراد می دانند نگرانی در مورد چیزهای غیرقابل کنترل، انرژی و شادی آن ها را از بین می برد.

این افراد به جای نگرانی در مورد جنبه های غیرقابل کنترل زندگی، بر آنچه می توانند کنترل کنند، یعنی  نگرش و اعمالشان تمرکز می کنند.

عدم خود مراقبتی 

در دنیای پرشتاب ما، آسان است که خود را در آخر قرار دهیم.

انسان ها  اغلب کار، خانواده، دوستان و مسئولیت ها را بر رفاه خود اولویت می دهند.

در حالی که دل های شاد جادوی مراقبت از خود را می دانند. آنها می دانند مراقبت از سلامت روان و جسم یک نه تنها یک امر خود خودخواهانه نیست بلکه ضروری است.

بنابراین زمانی را برای استراحت، ورزش، خوب غذا خوردن و انجام کارهایی که از آن لذت می برند، اختصاص می دهند.

بی توجه به احساسات

احساسات بخش اساسی از تجربه انسان هستند.

احساسات در واقع قطب نمای داخلی انسان هستند، او را راهنمایی می کنند و زمانی که چیزی درست نیست به هشدار می دهند. نادیده گرفتن احساسات مانند قایقرانی در یک کشتی بدون نقشه است.

افرادی که در زندگی شادی را تجربه می کنند می دانند که ناراحتی، عصبانیت، ناامیدی یا ترس اشکالی ندارد. آنها به خود اجازه می دهند که این احساسات را به روشی سالم احساس و پردازش کنند.

ترس از تغییر 

افرادی که از درون شاد هستند، یاد می گیرند که تغییر را حتی زمانی که ناراحت کننده یا ترسناک است، در آغوش بگیرند. این افراد تغییر را فرصتی برای رشد و کسب تجربیات جدید می دانند. 

عدم قدردانی 

قدردانی نقش بسزایی در شادی دارد.

افراد شاد می دانند که ابراز قدردانی نه تنها شادی خود رابیشتر می کند، بلکه منجر به قوت قلب اطرافیان نیز  می شود.

کمال گرایی

افراد شاد کمالگرا نیستند بلکه صرفا برای پیشرفت تلاش می کنند. آنها می دانند که اشتباهات و شکست ها دلیلی برای عقب نشینی نیستند، بلکه فرصت هایی برای رشد و یادگیری هستند.

آنها خودشان را همانگونه که هستند می پذیرند و هر روز روی بهبود و رشد فردی کار می کنند. آنها می دانند  خوشبختی از کامل بودن ناشی نمی شود، بلکه از پذیرش خود و تلاش برای بهترین بودن به دست می آید.

در قلب شادی یک عنصر اساسی نهفته است؛ انتخاب. همه این 9 اقدامی که در مورد آن صحبت کردیم اساساً یک انتخاب هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان