استرس همیشگی شبانه را با 4 تکنیک ضربه فنی کنید

خط سلامت: استرس یکی از مشکلات رایج زندگی مدرن امروزی است.

استرس همیشگی شبانه را با 4 تکنیک ضربه فنی کنید

استرس تاثیرات زیادی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد.

به گزارش خط سلامت استرس مزمن مشکل خواب، تغییر در اشتها، کناره گیری اجتماعی، فشار خون بالا و مشکلات گوارشی ایجاد می کند.

استرس و تکنیک های مقابله ای

استرس مزمن بی وقفه است. بدن دائماً در حالت آماده‌باش قرار دارد و منجر به قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض هورمون‌های استرس می‌شود که ضربان قلب، فشار خون و سطح گلوکز را افزایش می‌دهند. شایع ترین مسائل مرتبط با سردرد، خستگی، احساس عصبی یا اضطراب و احساس افسردگی یا غمگینی است. در زیر تکنیک هایی برای مقابله با استرس روزانه پیشنهاد شده است.

مرزبندی

تعهداتی را که با اهداف و ارزش‌های شما همخوانی دارند، در اولویت قرار دهید. از اوقات فراغت و ریکاوری خود با همان میزان فداکاری که زمان کارتان است محافظت کنید. بازیابی و اوقات فراغت برای حفظ سطح پایدار بهره وری در تمام جنبه های زندگی ضروری است. درباره مدت زمان انجام کارها واقع بین باشید و از تعهد بیش از حد خود اجتناب کنید.

انجام فعالیت های سرگرم کننده

تحقیقات نشان می‌دهد فعالیت‌هایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارند، مانند نقاشی، قلاب بافی یا طراحی، برای حدود 15 تا 20 دقیقه تغییر ذهنی را به حالت‌های ذهنی سالم تسهیل می کنند.

ملاقات دوستان

گذراندن وقت با دوستان و خانواده بسیار مهم است. روابط اجتماعی به افراد کمک می کند تا در برابر اثرات استرس محافظت شوند.  دوستان و خانواده در حمایت عاطفی و مشاوره برای مقابله با موقعیت ها کمک کننده هستند. آن ها افراد را تشویق می کنند تا سبک زندگی سالم تری داشته باشند. بسیاری از استرس ها از روابط ناشی می شود، بنابراین یاد گرفتن اینکه چه افرادی در زندگی به شما کمک می کنند تا پیشرفت کنید و چه افرادی باعث تخلیه انرژی می شوند مهم است.

ورزش کردن

فعالیت بدنی باعث تحریک تولید و ترشح اندورفین می شود. همچنین هورمون های استرس را کاهش می دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس و خودکارآمدی می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان