دانشمندان راه های مقابله با ترس را فاش کردند

خط سلامت: ترس یک عنصر ضروری برای بقای انسان است. اما مواقعی وجود دارد ترس و اضطراب دائمی در عملکرد اختلال ایجاد می کند.

دانشمندان راه های مقابله با ترس را فاش کردند

ترس به افراد امکان می دهد از موقعیت های خطرناک اجتناب کنند و به آن واکنش نشان دهند.

به گزارش خط سلامت طبق تحقیقات انجام شده ترس به وسیله واقعیت مجازی کاهش می یابد.

ترس و واقعیت مجازی

ترس و اضطراب مزمن بر سلامت روحی و جسمی تأثیر منفی می گذارد و بر همه چیز از معده گرفته تا خواب تأثیر می گذارد. اما تحقیقات جدید نشان می دهد فناوری مدرن به مردم کمک می کند تا بر این ترس ها و فوبیا غلبه کنند. واقعیت مجازی  شیوه‌های تفکر و احساس افراد را از طریق تجربیات جدید تغییر می دهد. تحقیقات نشان داده است تجربیات واقعیت مجازی ترس از ارتفاعات، تعصب نژادی و موانع ذهنی در حل مسائل ریاضی را کاهش می دهد.

واقیت مجازی چگونه کار می کند؟

واقعیت مجازی با شبیه سازی یک تجربه پرواز مجازی، از افرادی که ترس شدید از ارتفاع دارند حمایت می کند. در این آزمایش، شرکت کنندگان توانستند ویدیویی از پرواز خود بر فراز یک شهر را کنترل کنند.

مزیت دستگاه واقعیت مجازی این است که به مردم اجازه می دهد حس کنترل داشته باشند و در نتیجه نتایج آینده را پیش بینی کنند تا از طریق اعمال خود از ترس جلوگیری کنند.

پس از این فعالیت، از شرکت کنندگان خواسته شد تا در واقعیت مجازی روی تخته راه بروند. چیزی که آن ها دریافتند این بود شرکت‌کنندگانی که توانسته‌اند تجربه پرواز خود را کنترل کنند، نسبت به افرادی که همان ویدیوی پرواز را تماشا کرده‌اند، اما کنترلی بر تجربه‌شان نداشتند، به طور قابل‌توجهی واکنش ترس کمتری نشان دادند.

قرار گرفتن مجازی در معرض محرک های ترسناک بهترین نتایج را در زمانی که حرکت بدن نیز درگیر باشد، به همراه دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان