این سرگرمی ها سلامت روان افراد سالمند را تضمین می کنند

خط سلامت: سالمندان برای حفظ بهبود سلامت روان خود بهتر است فعالیت های مختلفی انجام دهند.

این سرگرمی ها سلامت روان افراد سالمند را تضمین می کنند

سالمندان با شرکت در فعالیت های هنری به تقویت ذهن خود کمک می کنند.

به گزارش خط سلامت شرکت در فعالیت های هنری در سنین بالا تاثیر زیادی بر سلامت روان افراد دارد.

سالمندان و فعالیت های هنری

سالمندان در دوره سالمندی به لحاظ جسمی و روانی دچار بحران می شوند. بر اساس تحقیقات جدید در مجله Frontiers Public Health ، شرکت در فعالیت های هنری با افزایش سن برای سلامت روان مفید است.

این مطالعه ارتباط بین هنر و سلامت روان را در بین 2843 بزرگسال متولد بین سال‌های 1946 و 1964 مورد بررسی قرار داد. داده‌ها نشان داد بزرگسالانی که در طول مطالعه یکساله هر گونه فعالیت هنری تفریحی انجام داده‌اند، بعد از آن به طور قابل‌توجهی سلامت روان و سلامت جسمانی بهتری نسبت به آن هایی که انجام داده‌اند، مشاهده کردند.

پس از تعدیل 12 عامل جمعیت شناختی و سبک زندگی، مشخص شد سالمندانی که در 12 ماه گذشته به هر گونه هنرهای تفریحی مشغول بوده اند، به طور قابل توجهی از سلامت روانی و سلامت جسمانی بهتری نسبت به آن هایی که اصلاً به هنر نپرداخته اند، برخوردار بوده اند. نوع هنر تجربه شده توسط شرکت کنندگان از خلق آثار هنری گرفته تا تماشا یا تجربه هنر دیگران متفاوت بود.

این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگان لزوماً نباید در هنر خوب باشند. این افراد بدون در نظر گرفتن سطح مهارت، سلامت روان بهتری را تجربه کردند. این یافته‌ها در مراقبت از افراد مسن در خانه‌  مفید می باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان