کودکان چاق در نوجوانی بیشتر به افسردگی مبتلا می شوند

خط سلامت: افسردگی یکی از اختلالات شایع در افراد است. افسردگی در کودکان و نوجوانان نیز شیوع پیدا کرده است.

کودکان چاق در نوجوانی بیشتر به افسردگی مبتلا می شوند

افسردگی سبب ایجاد احساس ناخوشایند در کودکان و نوجوانان می شود.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه طولی جدید نشان می دهد نارضایتی از بدن در سن 11 سالگی با افزایش خطر ابتلا به افسردگی در سن 14 سالگی مرتبط است.

افسردگی در نوجوانان   

افسردگی با احساس نارضایتی از بدن مرتبط است. یک مطالعه طولی جدید به رهبری محققان نشان می دهد نارضایتی از بدن در سن 11 سالگی با افزایش خطر افسردگی در سن 14 سالگی مرتبط است. این یافته‌ها در The Lancet Psychiatry منتشر شده است، نشان می‌دهد نگرانی‌های مربوط به تصویر بدن نسبت زیادی از ارتباط بین شاخص توده بدنی (BMI) و افسردگی در کودکان و نوجوانان  به‌ویژه در دختران را توضیح می‌دهد.

افسردگی و نارضایتی بدنی

محققان دریافتند BMI بالا در هفت سالگی با افزایش علائم افسردگی که شامل خلق و خوی ضعیف، از دست دادن لذت و تمرکز ضعیف می باشد تا سن 14 سالگی و همچنین با نارضایتی بیشتر از بدن در سن 11 سالگی مرتبط است.

آن ها دریافتند نارضایتی از بدن عامل اصلی ارتباط بین BMI در سن هفت سالگی و علائم افسردگی بعدی است و 43 درصد از این ارتباط را توضیح می دهد و همچنین این مسئله در دختران دو برابر بیشتر از پسران بود.

این تحقیق نشان نداد چه عوامل دیگری، به جز نارضایتی از بدن، توضیح می دهد چرا کودکان با BMI بالا احتمال بیشتری برای ابتلا به علائم افسردگی دارند، اما محققین می‌گویند مسیرهای بیولوژیکی (مثلا التهاب) یا محیطی (مثلاً قلدری)  بخشی از مسئله را توضیح می دهند.

محققان می گویند برخی از راهبردها برای هدف قرار دادن نگرانی های مربوط به تصویر بدن در اوایل نوجوانی ایجاد شده است، مانند مداخلات روانشناختی یا آموزش سواد رسانه ای که عزت نفس، مقایسه های اجتماعی و تأثیرات رسانه های اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد، اما تحقیقات بیشتری برای اثربخشی بیشتر مورد نیاز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان