فرزند شاد داشتن زیاد سخت نیست/ روانشناسان راهکار دادند

خط سلامت: شاد کردن کودکان در مواقعی که احساس نا خوشایند دارند یکی از مسائلی است که والدین را به چالش می کشد.

فرزند شاد داشتن زیاد سخت نیست/ روانشناسان راهکار دادند

شاد کردن کودکان راه های مختلفی دارد.

به گزارش خط سلامت والدین فکر می کنند راه شاد تربیت کردن فرزندان این است که صرفا آن ها را خوشحال کنند.

شاد کردن کودکان

شاد کردن کودکان توسط والدین با روش های مختلفی انجام می شود اما در حقیقت، کودکان می دانند که چگونه شاد باشند و شادی راپیدا کنند. والدین اغلب در پذیرش اینکه کودکان اجازه دارند به نحوی عصبانی، غمگین و ناراضی باشند مشکل دارند. وقتی کودک ناراحت است، والدین اغلب به طور غریزی به دنبال تشویق او یا پرت کردن حواس او هستند. 

نکاتی برای فرزندپروری شاد

انجام کارهای خوب برای فرزندان در زمانی که ناراضی هستند هیچ اشکالی ندارد، اما همیشه به منبع چیزی که کودک را ناراحت می‌کند، توجه نمی‌شود.

روانشناسان معتقدند واکنش منفی کودکان نسبت به موقعیت مناسب و طبیعی است و باید یاد بگیرند به این احساسات رسیدگی کنند و آن‌ها را مدیریت کنند.

کارشناسان می گویند می توانید از یک کودک ناراحت بخواهید نفس عمیقی بکشد و سعی کند احساسات خود را در قالب کلمات بیان کند . یا حتی اگر مجبورید محکم بایستید، احساسات کودک را با عباراتی مانند کاش می‌توانستیم انجام دهیم، متأسفیم، یا ما در حال حاضر نمی توانیم، درک کنید تا کودک با خود بگوید : زمانی من قدرتمند هستم که بتوانم احساسات بسیار شدید مانند خشم را داشته باشم، سپس آن را مدیریت کنم و بدانم که مامان یا بابا هنوز در کنار من هستند، از دست من ناراحت نیستند و قرار نیست من را دعوا کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که یاد می‌گیرند احساسات منفی خود را به طور مؤثر مدیریت کنند، انعطاف‌پذیری  لازم را به عنوان یک بزرگسال موفق ایجاد می‌کنند. ترس از این احساسات منفی منجر به مشکلات رفتاری طولانی مدت می شود. کلید تربیت یک کودک شاد این است که به آن ها اجازه داده شود تا گاهی اوقات شاد نباشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان