تقویت حافظه با یک شیوه دوست داشتنی و راحت/ اینگونه در خاطره ها بمانید

خط سلامت: حافظه در افراد برای عملکرد بهتر نیاز به تقویت شدن دارد.

تقویت حافظه با یک شیوه دوست داشتنی و راحت/ اینگونه در خاطره ها بمانید

حافظه به عملکرد های شناختی افراد کمک می کند.

به گزارش خط سلامت یکی از روش های کشف شده برای تقویت حافظه استفاده از حس بویایی است.

حافظه و تقویت آن با حس بویایی

حافظه به وسیله حس بویایی تقویت می شود. تحقیقات در مورد عطر هنگام خواب  226٪ افزایش شناختی را می دهد. طبق تحقیقات تازه منتشر شده وقتی عطری به مدت شش ماه هر شب دو ساعت در اتاق خواب افراد مسن پخش می شد، خاطرات به اوج خود می رسید.

شرکت کنندگان در این مطالعه 226 درصد افزایش ظرفیت شناختی را در مقایسه با گروه کنترل داشتند. محققان می گویند این یافته پیوند شناخته شده بین بویایی و حافظه را به روشی آسان و غیرتهاجمی برای تقویت حافظه و به طور بالقوه پیشگیری از زوال عقل تبدیل می کند.

حس بویایی و تاثیر آن بر بیماری های عصبی

دانشمندان مدت‌هاست می‌دانستند که از دست دادن ظرفیت بویایی یا توانایی بویایی، می‌تواند توسعه تقریباً ۷۰ بیماری عصبی و روانپزشکی را پیش‌بینی کنند. این بیماری ها عبارتند از آلزایمر و زوال عقل، پارکینسون، اسکیزوفرنی و اعتیاد به الکل.

شواهدی در مورد ارتباط بین کاهش بویایی به دلیل کووید 19 و کاهش شناختی متعاقب آن در حال ظهور است. محققان قبلاً دریافته بودند که قرار دادن افراد مبتلا به زوال عقل متوسط ​​در معرض ۴۰ بو مختلف دو بار در روز در یک دوره زمانی مشخص، حافظه و مهارت های زبانی آنها را تقویت می کند، افسردگی را کاهش می دهد و ظرفیت بویایی آنها را بهبود می بخشد. تیم UCI تصمیم گرفت این دانش را به ابزاری آسان و غیرتهاجمی برای مبارزه با زوال عقل تبدیل کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان