دانشمندان علت رفتار متفاوت افراد مضطرب را کشف کردند

خط سلامت: اضطراب تاثیرات زیادی بر عملکرد ذهنی افراد دارد.

دانشمندان علت رفتار متفاوت افراد مضطرب را کشف کردند

اضطراب باعث می شود افراد  هنگام تصمیم گیری در موقعیت های مختلف عملکرد سخت تری داشته باشند.

به گزارش خط سلامت افراد مضطرب اضطراب بیشتری در موقعیت های اجتماعی می گیرند به همین دلیل آن ها از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی اجتناب می کنند.

اضطراب و عملکرد مغز

اضطراب عملکرد مغز را تغییر می دهد. طبق تحقیقات موسسه دوندرز دانشگاه رادبود هلند افراد مضطرب هنگام انتخاب رفتار خود در موقعیت‌های دشوار اجتماعی، نسبت به افرادی که مضطرب نیستند، از بخش کمتری از پیش پیشانی مغز که مسئول تفکر است استفاده می‌کنند.

این را می توان در اسکن مغز مشاهده کرد. در موقعیت های دشوار اجتماعی انتخاب رفتار جایگزین برای افراد مضطرب دشوارتر است، بنابراین آن ها اغلب از موقعیت های اجتماعی اجتناب می کنند. محققان دانشگاه رادبود نشان داده‌اند افراد مضطرب اجتماعی از بخش دیگری در مغز جلویی برای تصمیم‌گیری‌های دشوار استفاده می کنند.

نقش اضطراب در موقعیت های اجتماعی

محققان دانشگاه رادبود اسکن های مغزی را مطالعه کردند تا ببینند در یک موقعیت اجتماعی شبیه سازی شده در افراد مضطرب و غیر مضطرب چه اتفاقی می افتد. به آزمودنی‌ها چهره‌های شاد و عصبانی نشان داده شد و باید ابتدا یک جوی استیک را به سمت چهره شاد و دور از چهره عصبانی حرکت می‌دادند. در نقطه‌ای معکوس باید این کار را انجام می‌دادند: حرکت به سمت چهره عصبانی و دور شدن از چهره شاد. این مستلزم کنترل روی تمایل خودکار ما برای اجتناب از موقعیت های منفی است.

در این آزمایش ثابت شد افراد مضطرب در این کار ساده به اندازه افراد غیر مضطرب عمل می کنند، اما اسکن ها نشان داد بخش کاملاً متفاوتی از مغز فعال است. در افراد غیر مضطرب اغلب دیده شد در طول کنترل هیجانی، سیگنالی از قسمت اصلی قشر جلوی مغز به قشر حرکتی، بخشی از مغز که بدن را به سمت عمل هدایت می کند ارسال می شود.

این بخش در افراد مضطرب کارایی کمتری دارد. این مسئله توضیح دهد چرا افراد مضطرب در انتخاب رفتار جایگزین مشکل پیدا می کنند و بنابراین از موقعیت های اجتماعی دوری می کنند. عیب این کار این است که آن ها هرگز یاد نمی گیرند که موقعیت های اجتماعی آنقدر که فکر می کنند منفی نیستند. محققان بر این باورند این نتایج  برای توسعه درمان های جدید برای افراد مبتلا به اضطراب استفاده می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان