آسیب های دوران کودکی موجب این درد آزاردهنده می شود

خط سلامت: سر درد یکی از معضلات شایع افراد است. عوامل مختلفی بر سر درد تاثیر می گذارد. یکی از این عوامل آسیب های دوران کودکی است.

آسیب های دوران کودکی موجب این درد آزاردهنده می شود

سردرد انواع مختلفی دارد و هر کدام نشان دهنده مشکلی در بدن است.

به گزارش خط سلامت مطالعه جدید نشان می دهد یک یا چند تجربه آسیب زا در دوران کودکی با سردرد مرتبط است.

سر درد و آسیب های دوران کودکی

سردرد دلایل زیادی دارد و علامتی هشدار دهنده در بدن است. بر اساس یک متاآنالیز، افرادی که در دوران کودکی وقایع آسیب زا مانند سوء استفاده، بی توجهی یا اختلال در عملکرد خانواده را تجربه کرده اند، در بزرگسالی بیشتر دچار اختلالات سردرد می شوند.

آکادمی نورولوژی آمریکا می گوید این تحقیق ثابت نمی کند چنین تجربیاتی باعث سردرد می شود اما یک ارتباط را نشان می دهد. رویدادهای آسیب زا در دوران کودکی پیامدهای جدی برای سلامتی در آینده دارند. رویدادهای آسیب‌زای دوران کودکی عوامل خطر مهمی برای اختلالات سردرد در بزرگسالی هستند، از جمله میگرن، سردردهای تنشی، سردردهای خوشه‌ای و سردردهای مزمن یا شدید.

محققان دریافتند افرادی که یک یا چند رویداد آسیب زای دوران کودکی را تجربه کرده اند، 48 درصد بیشتر از افرادی که چنین رویدادهای آسیب زا را تجربه نکرده اند، در معرض ابتلا به اختلالات سردرد هستند. آن ها همچنین دریافتند با افزایش تعداد حوادث آسیب زا در دوران کودکی، احتمال ابتلا به سردرد نیز افزایش می یابد.

شناسایی انواع تجارب دوران کودکی  به راهنمایی راهبردهای پیشگیری و درمان برای یکی از اختلالات ناتوان کننده پیشرو در سراسر جهان کمک می کند. برای رسیدگی به این رویدادهای آسیب زا در کودکی به یک برنامه جامع سلامت عمومی و استراتژی های مداخله بالینی نیاز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان