KQ جایگزین IQ شد/کا کیو یا آی کیو چه فرقی دارد؟

خط سلامت: مهربان بودن برای سلامت جسمی و روانی فرد مفید است.

KQ جایگزین IQ شد/کا کیو یا آی کیو چه فرقی دارد؟

مهربانی  برای سلامت جسمی و روانی فرد مفید است.

 

به گزارش خط سلامت مطالعات متعدد نشان داده است مهربان بودن می تواند برای سلامت روحی و جسمی فرد مفید باشد.

مهربانی چه فایده ای دارد؟

مهربانی در حال افزایش ارزش اجتماعی است.

شناخت بیشتر ارزش مهربانی ممکن است برای زندگی بسیاری مفید باشد.

خرد متعارف حکم می کند مهربانی - ویژگی دوستانه، سخاوتمند و با ملاحظه بودن - یک عمل نوع دوستانه است. 

با این حال، تعدادی از مطالعات روانشناختی نشان داده‌اند مهربان بودن به نوعی برای فردی که به دیگران مهربانی می‌کند، چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی، سودمند است برای مثال  مطالعه‌ای در سال 2018 که در مجله روانشناسی تجربی منتشر شد ، نشان داد اعمال سخاوتمندانه سطح شادی را بالا می‌برد و فشار خون فرد مهربان را کاهش می‌دهد.

مقالات منتشر شده در مجله روانشناسی اجتماعی ، مجله روانشناسی مثبت و عاطفه نشان داده اند حتی اعمال کوچک مهربانانه مانند نگه داشتن در برای یک غریبه، نوازش حیوان، یا خرید قهوه برای یک همکار می تواند تأثیر مثبتی بر فرد داشته باشد.

مهربان بودن برای روح و جسم خوب است. عزت نفس فرد زمانی که کمک کننده، سخاوتمند یا با ملاحظه باشد، تقویت می شود و با ترشح کورتیزول هورمونی که با سطح استرس مرتبط است، خلق و خو بهبود می یابد. سروتونین و دوپامین، انتقال دهنده های عصبی که باعث ایجاد احساس رضایت و رفاه می شوند، نیز هنگام انجام یک عمل مهربانانه تصادفی ایجاد می شوند.

چرا مهربانی

چرا مهربانی رایج شده است؟ مهربانی نیز مانند خواهر و برادر نوعدوست خود، همدلی و شفقت، متکی به قرار دادن خود به جای دیگران است و آن را به نمایشی از ایثار تبدیل می کند. با این حال، بیش از آن، یک عمل مهربانانه تلاشی است برای بهبود زندگی یک فرد دیگر، که ممکن است پیشنهاد شود که نشان دهنده انسانیت در بهترین حالت است. به طور خلاصه، مهربانی یادآوری می کند ما به عنوان یک گونه به طور غیرقابل حذفی با هم پیوند خورده ایم.

با توجه به همه اینها، شاید زمان آن رسیده است که مفهوم IQ را که هنوز نقش مهمی در محیط های کاری و آموزشی ایفا می کند، کنار بگذاریم. به‌جای اندازه‌گیری ضریب هوشی فرد برای کمک به تعیین اینکه چه کسی باید ارتقا یابد یا در برنامه‌های با استعداد قرار بگیرد، به عبارت دیگر، شاید باید وزن بیشتری را به KQ یا ضریب مهربانی یک فرد اختصاص دهیم. ارزش‌هایی مانند مهربانی، همدلی و شفقت فرصت بیشتری را برای تبدیل جهان به مکانی بهتر فراهم می‌کند و ما باید هر کاری که می‌توانیم برای کمک به پرورش این ویژگی‌ها انجام دهیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان