متخصصان 4 مشکل را علت طلاق خواب می دانند/ این طلاق را بشناسید

خط سلامت: طلاق خواب عبارتی است که برای توصیف روند انتخاب زوج هایی که علیرغم زندگی در زیر یک سقف، در تخت های جداگانه بخوابند استفاده می شود.

متخصصان 4 مشکل را علت طلاق خواب می دانند/ این طلاق را بشناسید

طلاق خواب عبارتی است که برای توصیف روند انتخاب زوج هایی که علیرغم زندگی در زیر یک سقف، در تخت های جداگانه بخوابند استفاده می شود.

به گزارش خط سلامت چرا بسیاری از زوج ها می توانند از "طلاق خواب" استقبال کنند

در برخی از روابط، شرکا ممکن است عادات خواب خاصی داشته باشند که به طور مستقیم بر کیفیت خواب طرف مقابل تأثیر بگذارد. مسائل رایج عبارتند از:

خروپف مداوم یکی از طرفین می تواند دیگری را بیدار نگه دارد و منجر به کم خوابی شود.

برنامه های خواب مختلف اگر یکی از زن یا شوهر یک جغد شب و دیگری سحرخیز باشد، می تواند الگوهای خواب متقابل را مختل کند.

بی قراری زن یا شوهر یا سندرم پای بی‌قرار ، می‌تواند خواب طرف مقابل را مختل کند.

شرکای مبتلا به آپنه خواب نه تنها با صدای بلند خروپف می کنند، بلکه ممکن است الگوهای تنفسی نامنظم داشته باشند که باعث نگرانی و اختلال در خواب طرف مقابل می شود.

در چنین مواردی انتخاب تخت‌های جداگانه یا حتی اتاق‌های مجزا می‌تواند کلیدی برای بهبود کیفیت خواب فرد نباشد، بلکه کیفیت رابطه‌اش نیز باشد.

یک مطالعه ارتباط عمیق بین خواب و پویایی رابطه را برجسته کرد. نتایج نشان داد حتی خواب ضعیف یک شریک در شب می تواند منجر به افزایش درگیری شود. به دنبال شب‌های بی‌قرار، زوج‌ها اختلافات بیشتری را گزارش کردند که کاهش قابل توجهی در تعاملات مثبت داشت.

این مطالعه بیش از تأثیرگذاری بر خلق و خو، نشان داد چگونه خواب ضعیف یک جنبه مهم از پویایی روابط را کاهش می دهد:

همدلی

هر دو شریک دقت همدلانه کمتری از خود نشان دادند ، که درک و همخوانی با احساسات یکدیگر را دشوارتر می‌کرد. این نشان می دهد حتی اختلالات خواب گاه به گاه می تواند اختلافات جزئی را به اختلافات مهم تر تبدیل کند و روابط را در معرض خطر قرار دهد.

اگر می‌خواهید با شریک زندگی خود یک توافق خواب و طلاق داشته باشید، مهم است که با دید باز، درک و همدلی به گفتگو بپردازید. در اینجا دو استراتژی وجود دارد که شما و شریک زندگیتان می توانید اتخاذ کنید تا این ترتیب خواب جدید را به تغییری در رابطه تبدیل کنید.

خواب آخر هفته جرقه ای در رابطه 

در طول روزهای هفته، زمانی که استرس کار زیاد است، داشتن فضای خواب مجزا می تواند یک نعمت باشد. این تضمین می کند هر دو شریک خواب شبانه خوبی داشته باشند، به خصوص اگر روال روزانه آنها متفاوت باشد. با این حال، تعطیلات آخر هفته می تواند فرصتی را برای زوج ها فراهم کند تا دوباره با هم ارتباط برقرار کنند. 

 اولویت دادن به مراسم قبل از خواب 

تشریفات قبل از خواب، روال‌های ضروری هستند که به مغز سیگنال می‌دهند زمان استراحت فرا رسیده است. اگر قصد دارید جدا بخوابید، ایده خوبی است که قبل از جدایی برای شب، بر آیین های قبل از خواب تأکید کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان