دست نگه دارید! نیش و کنایه یک دنیا مشکل روانی ایجاد می کند

خط سلامت: آزار کلامی تاثیرات منفی زیادی بر سلامت روان می گذارد. آزار کلامی برای کودکان و نوجوانان مخرب تر است.

دست نگه دارید! نیش و کنایه یک دنیا مشکل روانی ایجاد می کند

آزار کلامی به عنوان یک جرم شناخته نمی شود و هیچکس در صورت مشاهده با فرد آزار دهنده برخورد نمی کند زیرا آگاهی لازم از تاثیرات منفی آن بین عموم مردم وجود ندارد.

به گزارش خط سلامت انواع آزار کلامی و آسیب های ناشی از آن در این مطلب بررسی شده است.

آزار کلامی انواع دارد

فریاد زدن، سرزنش کردن، تهدید کردن و تحقیر کردن به مغز آسیب می رسانند. امتناع از بازخورد، طرد کردن و نادیده گرفتن نیز به مغز آسیب می رسانند.

آسیب های آزار کلامی

 این نوع آزار از نادیده گرفتن، امتناع از بازخورد تا اعمالی که کودک را از طریق تحقیر، شرمساری، تمسخر، جدا کردن کودک و انتقاد کردن و سایر اشکال غیر فیزیکی طرد و تحقیر می‌ کند، متغیر است. در دنیای بزرگسالان، اینها انواع سوء استفاده هایی است که اغلب در محل کار گزارش می شود.

آسیب های ناشی از آزار کلامی به صورت پرخاشگری، سوء مصرف مواد، اضطراب، افسردگی، آسیب به خود، افکار خودکشی و... ظاهر می شوند.

وقتی دیده می شود بزرگسالی کودک یا نوجوانی را نادیده می‌ گیرد، طرد می‌ کند، شرمنده می‌ کند، سرش فریاد می‌ زند، تهدید می‌ کند، سرزنش می‌ کند یا تحقیر می‌ کند، باید با او صحبت شود. همین مداخله باید در ورزش، هنر، محل کار اتفاق بیفتد و در هر جایی که عدم تعادل قدرت شرایطی را ایجاد می کند که آزار کلامی رخ دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان