خواب را که خوب کنید دو بیماری مهم روانی ناپدید می شود

خط سلامت: خواب با کیفیت یک سنگر در برابر افسردگی و اضطراب است.

خواب را که خوب کنید دو بیماری مهم روانی ناپدید می شود

خواب با کیفیت یک سنگر در برابر افسردگی و اضطراب است.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه اخیر نشان می دهد خواب با کیفیت می تواند به طور قابل توجهی انعطاف پذیری را در برابر اختلالات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب، به ویژه در شرایط استرس مزمن، تقویت کند.

خواب با کیفیت و سلامت روان

با تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از 600 شرکت‌کننده در طول همه‌گیری کووید-19، محققان دریافتند راهبردهای مقابله‌ای مثبت، با خواب با کیفیت بالا، به پیشگیری از پیامدهای بد سلامت روان کمک می‌کند. علاوه بر این کیفیت خواب بهتر با علائم کمتر افسردگی و اضطراب در ماه های اولیه همه گیری مرتبط بود.

تحقیقات نشان داده است خواب با کیفیت به تقویت انعطاف پذیری در برابر افسردگی و اضطراب کمک می کند.

استرس مزمن

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه یورک انجام شد، تاکید می‌کند استرس مزمن یک عامل خطر اصلی برای تعدادی از اختلالات سلامت روان، از جمله افسردگی و اضطراب بیمارگونه است، اما خواب با کیفیت بالا و استراتژی‌های مقابله - مانند توانایی تغییر چارچوب موقعیتی برای دیدن جنبه مثبت - می تواند به جلوگیری از سلامت روانی ضعیف در مواجهه با تجربیات منفی یا استرس زا کمک کند.

این یافته ها اهمیت هدف قرار دادن استراتژی های مقابله ای مثبت و کیفیت خواب را هنگام تحمل دوره های استرس مزمن نشان می دهد.

خواب نقش بسیار مهمی در مدیریت استرس مزمن ایفا می کند و می تواند سلامتی را برای مدت طولانی حفظ کند و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان