7 راه کاهش ترس از آینده/ کنکوری ها بخوانند

خط سلامت: ترس از آینده به طور معمول در برخی افراد با توجه به موقعیت هایشان بیشتر است مانند دانش آموزان کنکوری.

7 راه کاهش ترس از آینده/ کنکوری ها بخوانند

ترس از آینده در دانش آموزان کنکوری به این دلیل است که آن ها نگران موقعیت شغلی و تحصیلی خود در آینده هستند.

به گزارش خط سلامت راهکارهایی برای مقابله با ترس از آینده در دانش آموزان کنکوری وجود دارد.

ترس از آینده در دانش آموزان کنکوری

ترس از آینده در دانش آموزان کنکوری باعث می شود احساسات مختلفی را در این دوره تجربه کند. این ترس ها کوتاه مدت مثل اضطراب امتحان یا بلند مدت مثل آینده شغلی هستند. زندگی به عنوان یک دانش آموز کنکوری در حال حاضر به اندازه کافی استرس زا است. این احساسات قابل درک هستند، اما بسیار حواس‌پرت کننده نیز هستند و  تأثیرات منفی بر سلامت و خلق و خوی افراد دارند. نگرانی در مورد آینده مانع از لذت بردن و استفاده حداکثری از زمان حال می شود.

راهکار های مقابله ای برای ترس از آینده

خوشبختانه، راهبردهایی برای مدیریت ترس ها و نگرانی‌ها در مورد آینده وجود دارد تا دانش آموزان در حد امکان بر زمان حال تمرکز کرده و از آن لذت ببرند. در زیر به تعدادی از راهکار ها اشاره می کنیم:

ایجاد آمادگی

برای کسانی که با داشتن یک برنامه کنار می آیند، ممکن است مفید باشد که دو برنامه را برای خود بنویسند: برنامه A (بهترین کار برای شرایط عادی) و برنامه B (بهترین کار برای شرایط غیر عادی). این کار به این دلیل است که دانش آموزان اگر به هر دلیلی نتواستند برنامه A را انجام دهند، برنامه B خود را به عنوان یک روش مولد یا سرگرم کننده برای گذراندن شرایط در نظر بگیرند.  به عنوان مثال، برنامه A سفر به خارج از کشور، نقل مکان از خانه و ورود به دانشگاه، یا نقل مکان به شهر جدید برای کار- تحصیل باشد.

در حالی که برنامه B تکمیل آموزش/مطالعه آنلاین، کسب مهارت های جدید و کار بر روی پروژه های خلاقانه باشد. به طور کلی هدف این نیست که برنامه A رها شود، بلکه بنا به شرایط برای مدت کوتاهی متوقف می شود. اگر از طرح B اطمینان وجود ندارد می توان با یک معلم یا مشاور شغلی مشورت کرد.

تفکر متعادل و دلسوز نسبت به خود

مهم است که فرد با خودش مهربان باشد و در تفکر واقع بین باشد. وقتی متوجه شدید که نگران هستید، به خود بگویید: «این قابل درک است که من احساس استرس می کنم، زیرا ندانستن آینده ترسناک است. در حال حاضر بهترین کاری که می توانم برای مراقبت از خودم و کمک به احساس بهتر انجام دهم چیست؟'

سعی کنید در هنگام صحبت با خود به همان اندازه که با دوستان خود صحبت می کنید مهربان و حامی باشید تا نحوه به چالش کشیدن افکار منفی را بیاموزید.

ایجاد لحظات خوب

اگر متوجه شدید که گرفتار نگرانی‌ها و منفی‌بافی شده‌اید، سعی کنید با انجام کاری خوب برای خود، لحظه را بهبود ببخشید. یک ویدیوی خنده دار یا یک فیلم/نمایش تلویزیونی مورد علاقه را تماشا کنید، بازی مورد علاقه خود را انجام دهید یا وقت خود را صرف یک سرگرمی یا کاردستی جالب کنید.

تمرکز بر محیط اطراف

فکر کردن در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد بسیار طاقت فرسا است، به خصوص زمانی که افراد در مورد کاری که می خواهند انجام دهند نامطمئن هستند. تمرکز بر محیط اطراف زمانی مفید است که توجه خود را بر آنچه بلافاصله در اطراف شماست جلب کنید و برای مدتی از دنیای بیرون جدا شوید و فقط به کار پیش رو فکر کنید.

تمرینات خود مراقبتی

گذراندن زمان زیاد روی صفحه نمایش منجر به احساس دیوانگی و استرس می شود. با انجام برخی تمرینات تنفسی، یا انجام حرکات کششی، یوگا یا مدیتیشن ذهن خود را آرام کنید. این فعالیت‌ها تنش فیزیکی و علائم بدنی استرس را کاهش می‌دهند و به پاکسازی ذهن کمک می‌کنند.

کنترل زندگی خود را در دست بگیرید

چند چیز در زندگی خود داشته باشید که کنترل آن ها را در دست دارید. مثلاً اتاق یا میز خود را مرتب نگه دارید، فضایی را در خانه سازماندهی یا تمیز کنید، یا برنامه‌ای بچینید که به آن پایبند باشید، مانند پیام دادن به سه دوست در روز و پیاده ‌روی.

تمرین قدردانی

پیدا کردن چیزهای بزرگ یا کوچک برای شکرگزاری می‌تواند برای سلامتی افراد مفید است. داشتن یک دفتر شکرگزاری به افراد کمک می کند تا دوباره روی چیزهای خوب زندگی تمرکز کنند. با فهرست کردن سه چیز در روز شروع کنید که برای آنها شکرگزارهستید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان