پنج فایده نقاشی برای افزایش خلاقیت

خط سلامت: نقاشی یک فعالیت سرگرم کننده برای تقویت سلامت ذهن و روان کودکان است.

پنج فایده نقاشی برای افزایش خلاقیت

نقاشی زمانی که والدین توانایی بیرون بردن کودکان را برای تفریح ندارند یک پیشنهاد جذاب است.

به گزارش خط سلامت نقاشی کشیدن کودکان باعث تقویت ذهن خلاق می شود.

نقاشی کشیدن و خلاقیت 

نقاشی کشیدن کودکان باعث بهبود عملکرد حافظه و یادگیری می شود. نقاشی به کودکان این امکان را می‌دهد تا تجربیات خود را از جهان دریافت کنند و با ایجاد روابط جدید از طریق ذهن مبتکر خود، آنها را تغییر دهند. دانش، خاطرات و تخیلات کودکان به ان ها اجازه می دهد ایده های خلاقانه خود را هنگام نقاشی کشیدن کشف کنند.

مزایای نقاشی 

نقاشی کشیدن کودکان تاثیرات زیادی بر رشد آن ها دارد. در زیر به چند مورد از آن ها اشاره شده است.

بیان احساسات

نقاشی به کودکان اجازه می دهد تا خود را بیان کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. یک کودک به طور گرافیکی یک رویداد شاد مانند یک جشن تولد را دوباره تجربه کند، یا برخی از احساسات غم انگیز را به عنوان یک تمرین درمانی برای کمک به رویدادی مانند سوگواری ترسیم کند.

هنردرمانی

نقاشی یک وسیله مهم در هنر درمانی کودکان است. هنردرمانی روشی غیرکلامی برای برقراری ارتباط با طیف وسیعی از مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان است که با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. هنر درمانی منجر به تغییر و رشد کودکان می شود.

افزایش یادگیری

نقاشی به یادگیری کودکان کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد استفاده از نقاشی به عنوان یک فعالیت آموزشی درک کودکان را در زمینه های دیگر مانند علم افزایش می دهد. در تحقیقات به گروهی از کودکان دو راهبرد آموزش داده شد تا به آن ها در یادگیری یک مفهوم علمی کمک کند. یک استراتژی شامل ترسیم ایده ها بود و دیگری نه. در میان دانش‌آموزانی که هر استراتژی را به خوبی اجرا کردند، آن‌هایی که از نقاشی استفاده کردند، درک بهتری از موضوع داشتند.

بهبود حافظه

نقاشی به بهبود حافظه کودکان نیز کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که کودکان اطلاعات بیشتری را در مورد رویدادی که قبلاً تجربه کرده‌اند، هنگامی که از آن ها خواسته می‌شود در مورد آن نقاشی بکشند، می‌دهند. مشخص شده است که نقاشی باعث بهبود یادآوری رویدادهایی می شود که سال قبل رخ داده است.

حل مسئله

نقاشی یک تمرین برای حل مسئله است، زیرا کودکان سعی می کنند تصویری بکشند که نماد یک شی یا صحنه از یک دنیای واقعی است. با افزایش سن، تمرین و آموزش، کودکان معمولاً بازنمایی‌های بصری تولید می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان