خواب راحت با پنج توصیه راحت علمی

خط سلامت: بی خوابی یک اختلال خواب رایج است که فرد به راحتی به خواب نمی رود و در خوابیدن مشکل دارد.

خواب راحت با پنج توصیه راحت علمی

بی خوابی اثرات منفی زیادی بر سلامتی دارد.

به گزارش خط سلامت بی خوابی به وسیله درمان های طبیعی بهبود می یابد.

بی خوابی و توصیه ها

بی خوابی برای سلامت جسمی و روانی مضر است به همین دلیل درمان این اختلال مهم است. کارشناسان بهداشت نسبت به داروهای خواب به دلیل عوارض جانبی فراوان و پتانسیل اعتیاد آنها هشدار می دهند. محققان کانادایی گزارش می‌دهند افراد مسن‌تر مبتلا به بی‌خوابی کاهش حافظه و همچنین اختلالات شناختی بلندمدت جدی‌تری مانند زوال عقل را تجربه می‌کنند. بهترین درمان های بی خوابی در بخش زیر آورده شده است:

ملاتونین

یکی از درمان های طبیعی بدون نسخه بی خوابی است. ملاتونین به مغز می گوید که زمان خواب است. قرص ملاتونین با حل شدن سریع، به فرد کمک می کند سریعتر و طولانی تر بخوابد و مصرف آن آسان است . همچنین ملاتونین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 چای بابونه

چای بابونه یک درمان ملایم با عوارض جانبی بسیار کم است. یکی از محبوب‌ترین درمان‌های بی‌خوابی، نوشیدن شیر گرم یا چای بابونه است. گیاه بابونه هزاران سال است که به عنوان کمک به خواب استفاده می شود. بابونه به طور سنتی برای کاهش تنش عضلانی و اضطراب استفاده می شود که در القای خواب نیز کمک می کند.

 ورزش سبک

ورزش و تحرک ملایم به بی خوابی کمک می کند. فعالیت بدنی خواب را بهبود می بخشد. به گفته محققان ورزش هوازی متوسط میزان خواب عمیق را افزایش می دهد. ورزش منظم سطح رفاه، خلق و خو و تناسب اندام را افزایش می دهد و به افراد کمک می کند خواب بهتری در شب داشته باشند.

یک کارآزمایی توسط انجمن تحقیقات خواب اروپا نشان داد 150 دقیقه ورزش در هفته به طور قابل توجهی علائم بی خوابی را در شرکت کنندگان بهبود می بخشد و افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

 بهداشت خواب

 بهداشت خواب  به این معنی است که بدن را برای خواب به موقع با پرهیز از محرک هایی مانند کافئین یا نمایشگرها چند ساعت قبل از خواب آماده کرد و از کار کردن در اتاق خواب دوری کرد. نور آبی ساطع شده از گوشی، تبلت یا رایانه به نوعی شبیه به نسخه الکترونیکی کافئین است و باعث می شود مغز احساس نشاط کند.

سنبل الطیب

 این درمان طبیعی اغلب توسط متخصصان توصیه می شود، اگرچه پشتیبان علمی وجود ندارد. به نظر می رسد ریشه سنبل الطیب (Valeriana officinalis) بر سطح اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) - یک ماده شیمیایی آرام بخش در مغز تأثیر می گذارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان