این چهار نکته نشان می دهد عشق تان سالم است

خط سلامت: رابطه عاشقانه چه تازه شروع شده باشد و چه سال ها از آن گذشته باشد، قدم هایی وجود دارد که به تقویت رابطه کمک می کند.

این چهار نکته نشان می دهد عشق تان سالم است

رابطه عاشقانه فراز و نشیب های مختلفی دارد و نیازمند تلاش ، تعهد و تمایل به انطباق و تغییر است.

به گزارش خط سلامت برای یک رابطه عاشقانه سالم و پایدار راه‌هایی وجود دارد که در احساس رضایت و شادی پایدار در رابطه موثر است.

رابطه عاشقانه و فاکتورها

رابطه عاشقانه یک رابطه منحصر به فرد است. بخشی از چیزی که یک رابطه سالم را تعریف می کند، داشتن یک هدف مشترک است که دقیقا افراد می خواهند رابطه چه باشد و به کجا برسد و این چیزی است که افراد فقط با صحبت عمیق و صادقانه با شریک زندگی خود خواهند فهمید.

ویژگی های رابطه عاشقانه سالم

ویژگی هایی وجود دارد که در بیشتر روابط سالم مشترک هستند. دانستن این اصول اولیه که در زیر آورده ایم به معنی دار بودن رابطه کمک می کند:

رابطه عاطفی معنادار

در یک رابطه عاطفی هر کدام از طرفین باعث می‌شوند که دیگری احساس دوست داشتن و رضایت عاطفی کند. برخی از روابط در همزیستی مسالمت آمیز گیر می کنند، بدون اینکه شرکا واقعاً از نظر عاطفی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در حالی که ممکن است رابطه در ظاهر پایدار به نظر برسد، فقدان ارتباط عاطفی فقط به افزایش فاصله بین دو نفر کمک می کند.

نترسیدن از اختلاف نظر

برخی از زوج ها بی سر و صدا صحبت می کنند، در حالی که برخی دیگر صدای خود را بلند کرده و با شور و حرارت مخالفت می کنند. با این حال، کلید یک رابطه قوی این است که افراد از بحث و انتقاد محترمانه نترسند. زوج ها برای بیان چیزهایی که آزار دهنده هستند،  باید ابتدا احساس امنیت کنند تا بدون ترس از انتقام و بدون تحقیر یا اصرار بر حق بودن، تعارض را حل کنند.

توجه به علایق همدیگر

علی‌رغم  داستان‌های عاشقانه یا فیلم‌ها، هیچ فردی همه نیازهای شریک زندگی خود را نمی تواند برآورده کند. در واقع، توقع بیش از حد از شریک زندگی خود فشار ناسالمی را بر رابطه وارد می کند. برای تقویت رابطه عاشقانه‌، حفظ هویت خود در خارج از رابطه، حفظ ارتباطات با خانواده و دوستان و حفظ سرگرمی‌ها و علایق‌ مهم است.

ارتباط صادقانه

ارتباط خوب بخش کلیدی هر رابطه است. وقتی هر دو نفر بدانند از رابطه چه می‌خواهند و در بیان نیازها، ترس‌ها و خواسته‌های خود احساس راحتی کنند، اعتماد را افزایش داده و پیوند بین آن ها تقویت می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان