با این چهار راه شادی را با پوست و استخوان تجربه می کنید

خط سلامت: شادی به واسطه احساس رضایت در زندگی افراد به وجود می آید. در زندگی هر فردی شادی معنای متفاوتی دارد که به عوامل مختلفی بستگی دارد. احساس شادی از طریق انجام کارهایی تقویت می شود.

با این چهار راه شادی را با پوست و استخوان تجربه می کنید

شادی احساس خوشایند عمیقی است که به زندگی افراد روح  می بخشد و تاثیرات مثبت زیادی بر سلامت افراد دارد.

به گزارش خط سلامت افراد با انجام تمریناتی احساس شادی و رضایت را در زندگی خود افزایش می دهند. این تمرینات عبارت است از :

شادی و مثبت اندیشی

شادی با مثبت اندیشی افزایش می یابد. مغز برای توجه و به خاطر سپردن چیزهایی که اشتباه هستند، سیم کشی شده است.  این استعداد بیولوژیکی برای تمرکز بر موارد منفی باعث استرس و ناراحتی می شود. در حالی که ماهیت مغز قابل تغییر نیست، بهتر است مغز طوری تربیت شود که مثبت تر فکر کند. همانطور که تمرکز بر وقایع منفی باعث ناراحتی می شود، انتخاب توجه کردن، قدردانی و پیش بینی خوبی ها یک تقویت کننده قوی شادی است.

قدردانی کردن

سپاسگزار بودن تفاوت بزرگی در شادی کلی ایجاد می کند. تحقیقات نشان می دهد قدردانی کمک می کند تا احساسات مثبت افزایش و افسردگی کاهش پیدا کند، فرد احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد، روابط خود را بهبود بخشد و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کند. تعدادی تمرین ساده برای افزایش و پرورش نگرش سپاسگزاری انجام وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

تشکر صمیمانه

هنگامی که شخصی کاری انجام می دهد که روز شما را آسان تر می کند، سریعاً تشکر و قدردانی خود را به صورت شفاهی بیان کنید. این کار نه تنها احساس خوبی در فرد ایجاد می کند، بلکه به شما شادی نیز می بخشد. این یک پاداش فوری است که ببینید چگونه ابراز قدردانی باعث ایجاد تفاوت مثبت در روز دیگران می شود.

دفتر شکرگزاری

نوشتن چیزهای خوبی که در طول روز برای شما اتفاق افتاده است، واقعاً کارساز است. تحقیقات نشان می‌دهد داشتن یک دفتر شکرگزاری تکنیکی قدرتمند است که بلافاصله باعث می‌شود احساس شادی بیشتری داشته باشید و با دیگران ارتباط بیشتری برقرار کنید و قدردان باشید.

شمردن نعمت ها

فکر کردن منظم درباره چیزهایی که باید برایشان شکرگزار باشید را به عادت تبدیل کنید. همه افراد، تجربیات و چیزهای خوب زندگی خود را چه در حال حاضر و چه در گذشته به خاطر بیاورید. بر نعمت های بزرگ و کوچک تمرکز کنید، از افرادی که شما را دوست دارند، تا سقف بالای سرتان و غذای روی میزتان. به زودی خواهید دید که فهرست بسیار طولانی است.

کشف نکته مثبت در رویداد های منفی زندگی

حتی دردناک ترین رویداد ها نیز درس های مثبتی به ما می دهند. یک رویداد منفی از گذشته خود را با توجه به آنچه آموخته اید یا اینکه چگونه قوی تر، عاقل تر یا دلسوزتر شده اید، دوباره ارزیابی کنید. وقتی بتوانید حتی در چیزهای بدی که تجربه کرده اید معنی پیدا کنید، شادتر و سپاسگزارتر خواهید بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان