کاهش خودکشی با اجرای این شش کار

خط سلامت: خودکشی یکی از افکار فراگیر در بیماری های روانی از جمله افسردگی است. افرادی که افکار خودکشی داردند نیازمند امداد رسانی سریع هستند.

کاهش خودکشی با اجرای این شش کار

خودکشی مسئله مهمی است و اگر فردی درباره آن صحبت کرد باید جدی گرفته شود.

به گزارش خط سلامت در زیر شیوه های کمک رسانی به فرد در معرض خطر خودکشی ارائه شده است. 

پرسیدن

چگونه پرسیدن سوال "آیا به خودکشی فکر می کنید؟" نشان می دهد که فرد آماده صحبت در مورد خودکشی به روشی غیرقابل قضاوت و حمایتی است. پرسیدن به این شیوه مستقیم و بی‌طرفانه، راه را برای گفت‌ و گوی مؤثر در مورد درد عاطفی باز می کند و به همه افراد درگیر اجازه می دهد تا ببینند باید چه کار کنند.

گوش دادن

طرف دیگر مرحله «پرسیدن» «گوش دادن» است. فرد باید مطمئن شود پاسخ‌ های آنها را جدی می‌ گیرند و آنها را نادیده نمی‌ گیرند، به خصوص اگر نشان می‌ دهند در حال تجربه افکار خودکشی هستند. گوش دادن به دلایل آنها برای چنین دردهای عاطفی و گوش دادن به دلایل بالقوه ای که می خواهند به زنده ماندن ادامه دهند، هر دو زمانی که می گویند چه اتفاقی می افتد بسیار مهم است. 

حضور مفید

حضور مفید به معنای حضور فیزیکی برای شخص است، در صورت امکان با او تلفنی صحبت کنید، یا هر روش دیگری که نشان دهنده حمایت از فرد در معرض خطر باشد می تواند موثر باشد. اگر نمی‌توانید به صورت فیزیکی در کنار فردی که افکار خودکشی دارد حضور داشته باشید و با او صحبت کنید.

حضور برای کسی که افکار خودکشی دارد نجات بخش است. افزایش ارتباط با دیگران و محدود کردن انزوای آنها (چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت) نشان داده است که یک عامل محافظتی در برابر خودکشی است. 

حفظ امنیت 

بعد از مرحله «پرسش» وقتی متوجه شدید مساله جدی است مهم است که چند چیز را برای ایجاد ایمنی فوری پیدا کنید. آیا قبلاً کاری انجام داده و تلاش کرده خود را بکشد؟ آیا فردی که افکار خودکشی را تجربه می کند می داند که چگونه خود را بکشد؟ آیا برنامه مشخص و دقیقی دارد؟ زمان برنامه اش چقدر است؟ چه نوع دسترسی به روش برنامه ریزی شده خود دارد؟

دانستن پاسخ هر یک از این سؤالات اطلاعات زیادی در مورد قریب الوقوع بودن و شدت خطری که فرد در آن قرار دارد ارائه می دهد. 

شبکه ایمنی

کمک به فردی که افکار خودکشی دارد با پشتیبانی های مداوم به آنها کمک می کند تا برای لحظاتی که خود را در بحران می بینند یک شبکه ایمنی ایجاد کنند. 

یکی از راه‌های کمک به آنها برای یافتن راه‌های ارتباط، همکاری با آنها برای ایجاد یک طرح ایمنی است. 

با بررسی تأثیر آموزش مهارت‌ های مداخله خودکشی کاربردی محققان دریافتند افرادی که باتلفن پیشگیری از خودکشی تماس گرفته‌اند، در پایان تماس‌ هایی که توسط مشاوران آموزش دیده مهارت‌ های مداخله خودکشی کاربردی انجام می‌ شود، به طور قابل‌توجهی کمتر احساس افسردگی، خودکشی، غرق شدن و ناامیدی می‌ کنند. 

پیگیری

پس از تماس اولیه با فردی که افکار خودکشی را تجربه می کند و بعد از اینکه آنها به سیستم های پشتیبانی فوری مورد نیاز وصل شدند، پیگیری کنند تا ببینند وضعیت او چگونه است. پیام بگذارند یا با آنها تماس بگیرند.

این نوع تماس به افزایش احساس ارتباط آنها ادامه می دهد. 

مطالعات کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از خودکشی را در زمان  پیگیری نشان داده است. مطالعات نشان داده اند مداخله کوتاه و کم هزینه و  تماس حمایتی و مداوم بخش مهمی از پیشگیری از خودکشی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان