با این شیوه یک پنجم احتمال افسردگی کم می شود

خط سلامت: افسردگی یکی از بیماری های روانی شایع است. افسردگی به علل متعددی ایجاد می شود و نسبت به شدت بیماری درمان های مختلفی دارد.

با این شیوه یک پنجم احتمال افسردگی کم می شود

افسردگی خلق و خو را کاهش می دهد و موجب اخلال در زندگی روزمره، روابط و شغل افراد می شود.

به گزارش خط سلامت افراد مبتلا به افسردگی لازم است با مراجعه به روانشناس بالینی تحت درمان قرار بگیرند. افسردگی اثرات مخربی روی افراد می گذارد.

مطالعه ای که روی نزدیک به 300 هزار نفر در بریتانیا انجام شد نشان داد افرادی که حداقل پنج عادت از هفت عادات سالم را حفظ می کنند، خطر ابتلا به افسردگی را تا 57 درصد کاهش می دهند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که طیف وسیعی از عادات سالم را حفظ می‌ کنند، از خواب خوب گرفته تا فعالیت بدنی و ارتباطات اجتماعی قوی، به میزان قابل‌توجهی کمتر دچار افسردگی می‌شوند. 

این مطالعه شامل داده‌های نزدیک به 300000 نفر در ابتکار پایگاه داده Biobank بریتانیا بود و روی افرادی که دوره‌های افسردگی داشتند و افرادی که تشخیص افسردگی مکرر داشتند، انجام شد.

محققان  نشانگرهای التهاب، از جمله پروتئین C را که با افسردگی مرتبط است، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند سبک زندگی سالم با مصرف آن مرتبط است. غلظت پروتئین C در پاسخ به التهاب افزایش می یابد.

افسردگی جدی نیاز به درمان دارد و داروها و درمان به بسیاری از افراد کمک می کند تا بهبود یابند، اما در سال‌های اخیر، همانطور که علم تکامل یافته است، مشخص شده است افسردگی فقط یک عدم تعادل شیمیایی نیست.

عوامل موثر بر افسردگی

استراحت

در این مطالعه به طور متوسط ​​7 تا 9 ساعت خوابیدن در شب، خطر ابتلا به افسردگی را حدود 22 درصد کاهش می دهد. 

خواب نه تنها افراد را قادر می سازد تا خاطرات را تثبیت کنند و به آنها کمک می کند آنچه را در طول روز آموخته اند به یاد بیاورند، بلکه تحقیقات نشان می دهد این خواب نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. به عنوان مثال، فردی که به خوبی استراحت کرده است در دفع سرما خوردگی بهتر عمل می کند.

موارد زیر در بهبود بی خوابی و مشکلات خواب مفید است. 

ورزش

شواهد محکمی وجود دارد که فعالیت بدنی را با بهبود خلق و خوی مرتبط می کند. 

 تغذیه خوب

محققان دریافتند افرادی که الگوی غذایی سالمی دارند کمتر در معرض افسردگی هستند. 

یک کار آزمایی تصادفی‌ سازی و کنترل‌ شده نشان داد که دانشجویانی که رژیم مدیترانه‌ ای را دنبال می‌ کردند، نمرات افسردگی خود را پس از سه هفته بهبود می‌ بخشند، در حالی که نمرات افسردگی در میان دانشجویانی که به خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات‌ های تصفیه‌ شده، غذاهای فوق‌ فرآوری‌ شده و میان‌ وعده‌ها و نوشیدنی‌ های شیرین ادامه می‌ دادند بالاتر بود.

عدم مصرف سیگار و الکل 

مردم الکل را به‌عنوان یک داروی جذب کننده تصور می‌ کنند، اما در واقع الکل یک مضعف کننده سیستم عصبی مرکزی است که فعالیت مغز را کند می‌ کند. در مورد سیگار کشیدن، شواهد زیادی وجود دارد که دخانیات یک عادت سالم نیست. 

کاهش زمان استفاده از تلفن همراه

در زمانی که هنجارهای فرهنگی و کشش فناوری منجر به حضور بیشتر در مقابل نمایشگر ها می شود، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد این امر به سلامت جسمی و روانی افراد آسیب می رساند. 

نوجوانان می گویند رسانه های اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می دهد. در اینجا نحوه کمک به آنها آورده شده است. این یک نگرانی خاص برای جوانانی است که زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی می گذرانند. در زمانی که نوجوانان با نرخ بالای افسردگی، اضطراب و تنهایی مواجه هستند، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد رسانه های اجتماعی این مشکلات را تشدید و حتی ایجاد می کنند.

در اینجا چند استراتژی موثر برای کمک به مردم برای کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش آورده شده است، از جمله برنامه‌ ریزی یک روز استراحت در هر هفته و خاموش کردن اعلان‌ ها و زنگ‌ ها، تا احساس کنند کمتر به دستگاه‌ های خود متصل هستند.

ایجاد روابط دوستانه و اجتماعی 

گذراندن وقت با افراد مورد علاقه، به خصوص زمانی که درگیر فعالیت هایی هستند که دوست دارند، به تقویت روحیه کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان