با این شیوه ساده رابطه تان احیا می شود

خط سلامت: قدردانی در ازدواج در روزهای آغاز آشنایی و زندگی مشترک زیاد است اما به تدریج و به طور طبیعی در زندگی زناشویی، همسران حضور یکدیگر را عادی می گیرند.

با این شیوه ساده رابطه تان احیا می شود

قدردانی نکردن ایده آل نیست و حتی برای خوشبخت ترین زوج ها نیز اتفاق می افتد. همه انسان ها به لطف هورمون های شادی که در مغز ترشح می کند، آرزوی طراوت و شادی در زندگی دارند.

به گزارش خط سلامت صرف نظر از اینکه چقدر شریک زندگی خود را دوست دارید، او دیگر برای شما تازگی و هیجان ندارند.

بنابراین، به جای قدردانی در ازدواج و احساس قدردانی از فردی که با او هستید، ممکن است کارهایی را از روی تعهد انجام دهید. باید قبل از خواب به همسرتان بگویید دوستش دارید زیرا به عنوان یک شریک خوب، این همان چیزی است که از شما انتظار می رود.

قدردانی در ازدواج

چیزی به سادگی قدردانی می تواند شرایط را در ازدواج تغییر دهد

اما چه می‌شود اگر بگوییم می‌توان آن تازگی را بین شما دو نفر احیا کرد - نه با انتظارات، بلکه با تمرین قدردانی؟

چرا قدردانی در ازدواج مهم است؟

احساساتی مانند قدردانی روابط را طولانی‌تر و سالم‌تر می‌کند. یک مطالعه بیان می کند "زوج هایی که قدردانی متقابل مداوم داشتند، در نه ماه آینده کمتر احتمال داشت که از هم جدا شوند و حتی گزارش دادند که در پایان آن زمان تعهد بیشتری داشتند."

پس از سال ها ازدواج، ضروری است که به آنها یادآوری کنید که عشق شما هنوز پابرجاست. همسر شما ذهن خوان نیست، فقط می توانید حرف های خود را با عمل ثابت کنید.

سه مزیت قدردانی از شریک زندگی

قدردانی از شریک زندگی فواید زیادی دارد.

قدردانی کمک می کند تا دوباره محبت شما نسبت به یکدیگر احیا شود.

ازدواج مترادف با محبت است. با قدردانی، هر دو شما بهتر می توانید درک کنید که به چه دلیلی ازدواج کرده اید. اگر این باور را کنار بگذارید که "با گذشت سالها زندگی سخت تر می شود" و برای درست کردن اوضاع مبارزه کنید، این طرز فکر می تواند ازدواج شما را نجات دهد.

ازدواج مترادف با محبت است.

استدلال های سالم تر را تقویت می کند

بحث های سالم با گوش دادن متقابل تعریف می شوند. گوش دادن متقابل به این معنا نیست که با همه چیزهایی که شریک زندگی تان می گوید موافقت کنید، بلکه به این معناست که مشکلات را به شیوه ای متقابل مطرح کنید. وقتی هر دو با دقت گوش کنید و به حرف های طرف مقابل توجه کنید، می دانید که یک مکالمه مفید است.

در سایر روابط به شما کمک می کند

قدردانی جهانی است. وقتی در ابراز قدردانی از شریک زندگی خود بهتر شوید، در انجام همین کار برای همه افراد زندگی خود نیز بهتر خواهید شد. این تفاوت مثبتی در نحوه صحبت کردن، گوش دادن و دیدن افراد دیگر ایجاد می کند. تمرکز شما از تلاش برای برنده شدن در بحث ها به همدلی به تغییر می کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان