یافته عجیب دانشمندان در مورد دوستداران طبیعت

خط سلامت: طبیعت برای برخی افراد جذاب تر به نظر می رسد. جذابیت طبیعت برای انسان به گفته محققان ریشه در ژنوم انسان دارد.

یافته عجیب دانشمندان در مورد دوستداران طبیعت

طبیعت و علاقه به آن به ژن هایی که از پدر و مادر به ارث برده شده است بستگی دارد.

به گزارش خط سلامت گرایش به طبیعت ارثی است. این تمایل ذاتی گرایش به طبیعت بیوفیلی نامیده می شود . با این حال، دلایل دقیق بیوفیلی همچنان موضوع بحث در میان کارشناسان است.

طبیعت و تمایلات ژنتیکی به آن

طبیعت انسان ها را شیفته خود می کند. محققان مطالعات متعددی را با تمرکز بر عوامل ژنتیکی و تجربیات اولیه زندگی تجزیه و تحلیل کردند. یافته‌ها نشان می‌دهد در حالی که برخی از افراد به طور ذاتی به دلیل ژنتیک ارتباط قوی‌تری با طبیعت دارند، تجارب دوران کودکی نیز نقش محوری دارند.

دکتر بنگت گونارسون-Bengt Gunnarsson- استاد بازنشسته علوم محیطی در دانشگاه گوتنبرگ، در یک بیانیه دانشگاهی می‌گوید ما توانسته‌ایم ثابت کنیم که بسیاری از مردم یک تجربه مثبت ناخودآگاه از طبیعت دارند . مهم است اذعان کنیم طبیعت واکنش‌های یکسانی را برانگیخته نمی‌کند. به عنوان مثال یک مطالعه ژاپنی نشان داد در حالی که قدم زدن در جنگل باعث ایجاد احساسات مثبت در 65 درصد از شرکت‌کنندگان می‌شود، این نشان می‌دهد همه واکنش‌های مثبت مشابهی نداشتند.

مطالعه دیگری تأکید کرد که افرادی که دوران کودکی غنی از طبیعت داشتند نسبت به محیط های شهری تمایل قوی تری به محیط های طبیعی نشان دادند.

گونارسون بر اهمیت تحقیقات آینده در تشخیص تعامل پیچیده بین ژنتیک و محیط در شکل دادن پیوند فرد با طبیعت تاکید کرد . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان