5 راه سالم برای ابراز خشم

خط سلامت: خشم خود را چگونه به وضوح بیان کنیم بدون اینکه زندگی و رابطه مان را خراب کنیم؟

5 راه سالم برای ابراز خشم

 

خشم یک هیجان است و افراد باید آن را بتوانند ابراز کنند تا به عصبانیت تبدیل نشود.

به گزارش خط سلامت برای ابراز خشم راههای مختلفی وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم.

خشم و 5 راه سالم ابراز آن

ابراز خشم به شیوه ای ناسالم می تواند به روابط، سلامت روان و کیفیت زندگی آسیب برساند. با این حال، سرکوب خشم نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. یادگیری بیان خشم به طور واضح و سازنده برای بهزیستی و سلامت روان ضروری است. 

درک خشم

خشم به چه معناست و چرا انسان ها این احساس را تجربه می کنند؟ خشم معمولاً به عنوان ناامیدی، خصومت یا خشم در پاسخ به نارضایتی‌ها، آسیب‌ها، تهدیدها یا بی‌عدالتی‌ها تعریف می‌شود.

هدف تکاملی خشم محافظت از خود یا انگیزه برای اصلاح بدرفتاری است. با این حال اظهارات کنترل نشده خشم اغلب در جامعه مدرن نتیجه معکوس دارد. خشم به خودی خود لزوماً مخرب نیست نحوه ابراز آن مهم است. خشم سالم باید به طور واضح و آرام هدایت شود تا بدون ایجاد آسیب بیشتر به درک متقابل منجر شود به عنوان مثال عصبانیت ناسالم می تواند فریاد زدن باشد.

خشم سالم در همان تعارض برقراری ارتباط و تعیین مرزها بدون حمله به طرف مقابل است عصبانیت سمی و کنترل نشده روابط را تیره می کند. خشم سالم بخش مهمی از ارتباطات است. پیامدهای منفی اغلب از خشم سرکوب شده ناشی می شود یا از طریق طغیان های پرخاشگرانه بیان می شود.

عواقب خشم کنترل نشده

خشم حل نشده بر زندگی در چند زمینه تأثیر منفی می گذارد:

سلامت روحی و جسمی:

​​عصبانیت مزمن بدن را با هورمون های استرس پر می کند که باعث اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا، بیماری قلبی، بی خوابی و مشکلات گوارشی می شود. برقراری ارتباط سازنده خشم این فشارهای بدنی را کاهش می دهد.

روابط:

ابراز خشم پرخاشگرانه و منفعلانه مکرر به مرور زمان باعث ایجاد فاصله در خانواده ها، گروه های دوستان، ازدواج و محل کار می شود. مدیریت خشم می تواند افراد را به هم نزدیکتر کند.

مسائل کاری و حقوقی:

نمایش خشم ناسالم مانند فریادهای پرخاشگرانه، توهین، اظهارات تحقیر آمیز، تهدید، خشونت، قلدری و آزار کلامی در محل کار یا در ملاء عام منجر به حوادث ، دعاوی مدنی، دستورات بازدارنده یا حتی جنایی می شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان