8 راه برای تشخیص اینکه مردی شما را دوست دارد یا خیر

خط سلامت: عشق را چگونه می توان تشخیص داد؟

8 راه برای تشخیص اینکه مردی شما را دوست دارد یا خیر

عشق و عاشقی دو مقوله ای هستند که ذهن افراد را درگیر می کنندهمه می خواهند بدانند که همسرشان دوست شان دارد یا نه؟ ​

به گزارش خط سلامت چگونه می دانید که مرد شما واقعاً عاشق شماست؟

علوم اعصاب و روانشناسی برای بررسی مسئله عشق به یکدیگر پیوسته اند و آنچه که آنها یافته اند بسیار شگفت انگیز است.

به نظر می رسد می توانید تشخیص دهید کسی شما را از طریق تغییرات رفتاری و شخصیتی دوست دارد.

بنابراین، اگر می‌خواهید حقیقت را دریابید، در اینجا هشت راه برای تشخیص اینکه آیا مردی شما را دوست دارد، طبق روانشناسی آورده شده است.

او باید با شما باشد

 ارتباط و حضور فیزیکی در عشق بسیار مهم است. وقتی هیچ فرد دیگری را در ذهن خود ندارید، تنها چیزی که می توانید به آن فکر کنید این است که با شریک زندگی خود باشید.

اکنون، دانشمندان در واقع نقشه‌برداری کرده‌اند که چه اتفاقی می‌افتد تا این احساس را در شما ایجاد کند.

اگر مردی عاشق شما باشد، احساس می کند که به شما نیاز دارد، مثل اینکه نیاز به خوردن و نوشیدن دارد. فقط فکر کردن به شما برای فعال کردن ناحیه تگمنتال شکمی در مغز میانی او کافی است که به رفع نیازهای اولیه فیزیکی مرتبط است.

به عبارت دیگر، مغز او دائماً به او می‌گوید به شما فکر می‌کند ، با شما صحبت می‌کند یا به عکس شما نگاه کند، تا یک دوز از عشق را دریافت کند.

 وقتی با شماست احساس خوبی دارد

 یک مرد ممکن است فقط از روی تعهد یا برای رابطه جنسی یا چیز دیگری در رابطه باشد. به دنبال سرنخ‌هایی باشید که نشان می‌دهد وقتی با شماست واقعاً خوشحال است.

او ممکن است لبخند بزند یا بخندد و بسیار شادتر از زمانی که تنهاست یا حتی با گروهی از افراد دیگر است احساس شادی کند.این به این دلیل است که مغز او انواع سیگنال های جدید را به او می دهد.اول از همه، او دوپامین بیشتری دریافت می کند، یک انتقال دهنده عصبی که در پیوند بین مادر و بچه در اکثر پستانداران نقش دارد . بودن با شما باعث می شود که او به دلیل ترشح این ماده شیمیایی احساس شادی و امنیت کند.

 این احساس عالی شبیه میزان بالایی است که فرد از کوکائین دریافت می کند که سیگنال های دوپامین را برای مدت طولانی تر از حد معمول حفظ می کند!

علاوه بر این، محققان از طریق اسکن مغز دریافتند وقتی او به سادگی در مورد شما صحبت می کند، آدرنالین ترشح می شود . این می تواند باعث ایجاد احساس سرخوشی در او شود، بنابراین فقط تصور کنید که وقتی واقعاً با شماست چقدر احساس خوبی دارد!

وقتی مردی که شما را دوست دارد به شما فکر می‌کند یا با شماست، مدار پاداش مغزش ، از جمله آمیگدال، هیپوکامپ، و قشر جلوی مغز، بیش از حد فعال می‌شود. این باعث می شود که او فقط از حضور شما احساس لذت کند.

دیوانه وار عمل می کند

تحقیقات نشان می دهد مردان هنگام عاشق شدن، به خصوص در مراحل اولیه شیفتگی، بیش از حد معمول تستوسترون دریافت می کنند.

این تستوسترون چند کار را انجام می دهد، به نظر می رسد در جلوگیری از ترشح سروتونین یا کاهش اثربخشی آن نقش دارد . این انتقال دهنده عصبی در بسیاری از چیزها در بدن نقش دارد، به ویژه به تنظیم خواب و خلق و خو کمک می کند.بنابراین هنگامی که سطح سروتونین او کاهش یابد، اثرات بزرگی خواهد داشت.

مهمتر از همه، به نظر می رسد مردان زمانی که عاشق هستند، تهاجمی تر می شوند. همچنین به نظر می رسد استرس و اضطراب و حتی افکار وسواسی بیشتری را ابراز می کنند.

وقتی همه اینها را با هم جمع کنید، تصویری از کسی می‌بینید که به شما حسادت می‌کند و از شما محافظت می‌کند و حاضر است با دیگرانی که ممکن است برای جلب توجه شما رقابت کنند مبارزه کند.

 رابطه جنسی می خواهد

این علامت یک علامت پیچیده است. افزایش تستوسترون زمانی اتفاق می افتد که یک مرد عاشق است.  محققان همچنین دریافتند مردان عاشق «فعالیت بیشتری در ناحیه ای از اینسولای خلفی سمت راست مغر نشان می دهند (ناحیه ای که با آلت تناسلی و مشاهده چهره های زیبا مرتبط است).این مساله باعث می شود بین عشق و شهوت نتوانید تفاوت قائل شوید.

 او می خواهد شما را در آغوش بگیرد

اگر مردی شما را دوست داشته باشد، احساسات در او موج می زند،یک بار دیگر، دوپامین وارد بازی می شود و این ماده شیمیایی "هورمون نوازش" نامیده می شود. این باعث می شود احساس شادی، رضایت داشته باشیم.

 

او سالم تر خواهد بود

عاشق شدن در واقع با تنظیم سیستم ایمنی مرتبط است. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد افرادی که عاشق بودند، در پاسخ به قرار گرفتن در معرض میکروب، سیستم ایمنی بدن شان قوی تر بود.

محققان دریافتند موش هایی که دارای پیوند جفتی بودند کمتر مستعد ابتلا به سرطان ریه بودند.

اگر این برای انسان ها نیز صادق باشد، پیدا کردن یک شریک زندگی عالی بسیار منطقی است.

 اجتماعی تر خواهد بود

رفتارهای ضداجتماعی رفتارهایی هستند که می توانند به دیگران آسیب بزنند یا حقوق آنها را تضییع کنند. این می تواند شامل جنایت، خرابکاری و حتی دروغگویی و دستکاری باشد.

بنابراین رفتار اجتماعی، انجام کارهایی است که برای دیگران و جامعه مثبت است وقتی افراد پیوندهای  عمیق‌تری با دیگران برقرار می‌کنند، تمایل بیشتری به اجتماعی شدن دارند.  چه چیزی پیوند زوجی عمیق تر از عشق را نشان می دهد؟

وقتی فردی احساس می کند با شما ارتباط دارد و از شما قدردانی می کند، عصبانیت کمتری نسبت به دنیای بیرون تجربه می کند. !

 حدس می زند چه می خواهید 

اگر به یک شریک عالی فکر می کنید، برخی از ویژگی هایی که احتمالاً می خواهید آنها داشته باشند توجه و مراقبت است.

خوب، این همان چیزی است که معمولاً در مردی که شما را دوست دارد پیدا خواهید کرد. او به شما و نیازهای تان توجه نشان می دهد.

دانشمندان در واقع برخی از آنچه در مغز او می گذرد را کشف کرده اند که به او در انجام این کار کمک می کند.

ما سلول‌های مغزی داریم که «نرون‌های آینه‌ای» نامیده می‌شوند زیرا کمک می‌کنند اعمال و حالات ذهنی دیگران را بفهمیم و منعکس کنیم.

این نورون‌های آینه‌ای در مقایسه با افراد دیگر هنگام تماشا یا فکر کردن به شرکای جدی خود فعال‌تر می‌شوند. افراد نشانه هایی از افزایش توجه و یادآوری را نیز نشان می دهند.

این به این معنی است افرادی که در روابط عمیق هستند توجه بیشتری به شریک زندگی خود دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان