مراقب سلامت قلب تان تا 45 سالگی باشید/ یک بیماری خطرناک دیگر کمین کرده است

خط سلامت:بیماری قلبی قبل از 45 سالگی خطر زوال عقل را تا 36 درصد افزایش می دهد.

مراقب سلامت قلب تان تا 45 سالگی باشید/ یک بیماری خطرناک دیگر کمین کرده است

بیماری قلبی قبل از 45 سالگی خطر زوال عقل را تا 36 درصد افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی جدید  تشخیص بیماری عروق کرونر قلب، به ویژه قبل از 45 سالگی، خطر ابتلا به زوال عقل را در سنین بالاتر افزایش می دهد.

بیماری قلبی و آلزایمر

این تحقیق که در ژورنال انجمن قلب آمریکا در 29 نوامبر 2023 منتشر شد، ارتباطی را با افزایش خطر زوال عقل به دنبال بیماری قلبی زودرس نشان می دهد.

 تشخیص بیماری قلبی نیز ارتباطی با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی (زوال عقل ناشی از مشکلات در جریان خون به مغز) نشان داد.

در این مطالعه 432667 شرکت کننده وجود داشت که از میان آنها 5876 مورد زوال عقل، 2540 مورد بیماری آلزایمر و 1220 مورد زوال عقل عروقی طی 13 سال پیگیری گزارش شد.

از طریق این داده ها، محققان متوجه ارتباط بین زوال عقل و خطر آلزایمر با افرادی که بیماری قلبی را مدیریت می کنند، شدند. این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب قبل از 45 سالگی، 36 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل، 13 درصد افزایش خطر ابتلا به آلزایمر و 78 درصد بیشتر خطر ابتلا به زوال عقل عروقی داشتند. خطر ابتلا به زوال عقل در زمانی که شرکت‌کننده به بیماری قلبی زودرس مبتلا بود، بیشتر بود 

محققان می‌گویند: آنچه ما را بیش از همه شگفت‌زده کرد، رابطه خطی بین سن شروع بیماری عروق کرونر قلب و زوال عقل بود. این نشان دهنده تأثیر مخرب بسیار زیاد بیماری عروق کرونر قلب زودرس بر سلامت مغز است.

از آنجا که افراد بیشتری عمر طولانی‌تری دارند و در سنین پایین‌تر مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب تشخیص داده می‌شوند، احتمالاً در سال‌های آینده تعداد افرادی که با زوال عقل زندگی می‌کنند افزایش خواهد یافت.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان