با این شیوه ها شادی را به زندگی برگردانید

خط سلامت: شادی و نشاط مساله مهمی است که به لحاظ روانی همه افراد به دنبال رسیدن به آن هستند.

با این شیوه ها شادی را به زندگی برگردانید

شادی و نشاط در دوران سالمندی کاهش پیدا می کند که آغاز آن در دهه هفتم زندگی و پس از ورود به سن  65 سالگی است .

به گزارش خط سلامت محققان تغییر سبک زندگی در مسیر شاد شدن را یکی از ملزومات زندگی سالمندها معرفی کرده و معتقدند با  شناسایی ریسک فاکتورهایی که ابتلا به خطر افسردگی را کاهش می دهند ، می توان به راحتی مسیر زندگی سالمندان  را تغییر داد .

شادی و بیماری های سالمندی

بیماری های شایع در دوران سالمندی مانند پارکینسون یا سرطان احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند . اختلالات تعادلی و ترس از سرگیجه و تنها ماندن دومین علت ابتلا به افسردگی در سالمندان است . بی خوابی را می توان علت دیگری در افزایش احتمال گوشه گیری های دوران سالمندی دانست .

سالمندی و بی خوابی

تحقیقات نشان می دهد ، 80 درصد سالمندان از مشکل بی خوابی رنج می برند که این مسئله در بروز علائم شایع افسردگی نقش مهمی دارد . جدایی یا مرگ همسر یکی از فاکتورهای شایع دوران سالمندی است که باعث ایجاد فشار روانی عمیقی بر زندگی آنان  می شود ، شرکت در گروه های دوستانه و فعالیت های اجتماعی این مشکلات را تا حد زیادی می کاهد .

تحقیقات نشان می دهد ، عکاسی و مرور خاطرات گذشته در جمع دوستان یکی از روش های کاهش افسردگی در سالمندان است . همچنین عضو شدن در شبکه های اجتماعی و یافتن دوستان جدید و انجام ورزش های سبک گروهی تا 50 درصد علائم افسردگی نظیر بی خوابی و گوشه نشینی را در سالمندان کاهش می دهد . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان