با این کار به سلامتی دست می یابید

خط سلامت: عذرخواهی کنید تا سالم بمانید .

با این کار به سلامتی دست می یابید

عذرخواهی کنید. این پیامی است که سه ماه پیش تیتر اول یک مجله معتبر در نیویورک شد .

به گزارش خط سلامت محققان در این خبر به خوانندگان توصیه کرده بودند از آن جا که  فواید علمی پذیرفتن اشتباه و عذرخواهی های کلامی به طور علمی در تحقیقی جامع و مدون به اثبات رسیده ، اشتباهات خود را با درک متقابل اطرافیان بپذیرند و صادقانه عذرخواهی کنند

عذرخواهی و آرامش

احساس امنیت و آرامشی که به افراد پس از عذرخواهی دست می دهد ، مربوط به حل شدن گره های ناشی از نقض قوانین  موجود در رابطه ها و درگیر شدن با احساسات متناقضی است که با هنجارها و روحیات فرد ناسازگاری دارد .

در واقع قبول کردن خطا و اعتراف به آن احساس نا امنی و دغدغه فکری که فرد را درگیر می کند  و ممکن است به طور ناخودآگاه رفتار و هیجاناتش را تحت تاثیر قرار دهد ، برطرف می کند .

بهترین راه عذرخواهی

یکی از بهترین روش ها برای اعتراف به خطا و ابراز ندامت ، نوشتن است . ارسال پیامک ، ایمیل و حتی نوشتن یک نامه کوتاه آسیب های یک رابطه به ظاهر تمام شده را ترمیم می کند و رابطه ها را از نو می سازد . در این روش به علت این که افراد به صورت چهره به چهره بایکدیگر ارتباط ندارند و خبری از آوا و نغمه های کلامی نیست ، بار هیجانی و مداخلات احساساتی و باز آفرینی خاطرات منفی تا حدودی کم می شود و راحت تر می توانند یکدیگر را بپذیرند .

پیام های کوتاه

با این همه به هزار و یک دلیل گاه حتی ساده ترین  عذرخواهی ها را نمی توان بیان کرد  ، آن ها فقط پاره ای از قلب هستند که نمی شود به راحتی آن را به تصویر کشید . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان