آخرین فرمول متخصصان برای بارداری خوب

خط سلامت: بارداری هم مثل دیگر دوره های زندگی باید و نبایدهای خود را دارد.

آخرین فرمول متخصصان برای بارداری خوب

بارداری اگر چه دوره دلپذیری است اما نیاز به مراقبت های خاصی دارد که به موجب آن این دوره به سلامت سپری خواهد شد.

به گزارش خط سلامت استفاده از تکینک های ماساژ ، رایحه درمانی ؛ روش های تن آرامی و ورزش های مخصوص بارداری از تکنیک هایی است که به کمک آن می توان دوره بارداری سالم و زایمان راحت و بدون درد را تجربه کرد .

بارداری و تمرینات مفید

پیاده‌روی، تمرینات کششی  و ایروبیک مناسب‌ترین ورزش‌های دوران بارداری به شمار می آیند . کاهش درد و خستگی ، جریان  بهتر خون  در بدن ، کاهش استرس و بهبود عملکرد دستگاه گوارش از فواید ورزش در بارداری محسوب میشود . اما در صورت بروز علائمی مانند سرگیجه ، تپش قلب شدید ، کمر درد باید از ادامه تمرین خودداری کرد . افزایش درجه حرارت بدن و انجام تمرینات سریع در این دوران خطرناک بوده و مشکلات بارداری را به دنبال دارد.

ورزش با توپ و تمرینات کششی تحت نظر مربی ویژه دوران بارداری در انعطاف پذیری بیشتر مفاصل و پیشگیری از اضافه وزن و انقباضات عضلانی موثر است .

بارداری و رایحه درمانی 

استفاده ازخواص درمانی گیاهان در دوران بارداری در تکنیک های ماساژ ، وان درمانی یا آروماتراپی باید تحت نظر متخصصان باشد . حتی استشمام رایحه بسیاری از گیاهان دارویی یا استفاده از روغن آن روی سطح پوست می تواند برای جنین آسیب زا بوده و نقص های عصبی یا خطر سقط جنین را به دنبال داشته  باشد .

در رایحه درمانی یا استفاده از اسانس های روغنی در لیف حمام یا وان و دستگاه بخور  ، سه تا شش قطره از اسانس را با روغن حامل مانند روغن بادام ترکیب کرده و استفاده کنید . از روغن هایی که باید در دوران بارداری اجتناب کرد  می توان به روغن ریحان ، دارچین ، میخک ، سرو ، رازیانه ، زوفا ، یاس ، سرو کوهی ، جعفری ، پونه ، نعنا ، رزماری ، مرزنجوش و آویشن اشاره کرد .

تحقیقات نشان می دهد ، عصاره روغنی اکالیپتوس خاصیت ضد عفونی کننده و ضد درد دارد ، همچنین اسانس گل شمعدانی ، اسطوخودوس  ،گریپ فروت و یلانگ یلانگ قابض بوده و در رفع استرس و خستگی های دوران بارداری مفید به شمار می آیند .

روغن درخت چای نیز برای کاهش عفونت های قارچی مفید است و بابونه نیز خاصیت ضد التهابی و نشاط بخشی دارد .

از روش های استشمام رایحه های مفید می توان به استفاده از لامپ های عطری اشاره کرد . بدین صورت که مخزن بالایی این لامپ ها با آب و اسانس پر شده و رایحه توسط حرارت لامپ در فضا پخش خواهد شد .

همچنین می توان چند قطره از اسانس را در مخزن مخصوص فن های گرم کننده اتاق ریخته تا عطر آن در فضای استراحت پخش شود . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان