تکنیکی برای کاهش خجالت در کودکان

خط سلامت: خجالتی بودن در بین کودکان سه و چهار ساله امری رایج است.

تکنیکی برای کاهش خجالت در کودکان

خجالتی بودن را چگونه می توان در بین کودکان کاهش داد/ این سوال افلب والدین است.

به گزارش خط سلامت یادگیری از همان نخستین روزهای پس از تولد ، آغاز می شود و کودکان با کمک مهارت هایی مانند دیدن و شنیدن ، آموختن و کسب تجربه های جدید را آغاز می کنند .

خجالتی بودن و یادگیری

شنوایی و بینایی دو حس مهم در یادگیری و فهم دنیای اطراف است که نیاز به تقویت دارد . در سالهای دوم و سوم زندگی معمولا این دوحس همپای یکدیگر رشد می کنند و با هم هماهنگ هستند بدین معنا که کودک همان اندازه که می شنود ، می بیند و از مشاهده و شنیدن برای یادگیری استفاده می کند .

 با این حال پیشی گرفتن یک  حس از دیگری به معنای تاخیر کودک در یادگیری مهارت های اجتماعی و ارتباطی نبوده و مشکلی در یادگیری ایحاد نمی کند .

تقویت حس بینایی و شنوایی

والدین به عنوان الگوهای پایدار و موثر در فرآیند یادگیری کودکان ، می توانند با رفتارهای ساده و استفاده از وسایل ارتباط جمعی ساده ترین مفاهیم را به فرزندان شان با تقویت حس بینایی و شنوایی آموزش دهند . کودکان معمولا در سن سه تا چهار سالگی مشتاق هستند درباره اتفاقات پیرامون خود صحبت کنند . یکی از بهترین راهکارهایی که به تقویت زبان و شکل گیری مهارت های ارتباطی در کودکان کمک می کند ، داستان سازی است .

خلق داستان

 رفتاردرمانگرها به والدینی که کودکان خجالتی دارند ، توصیه می کنند  از بریده های مجلات و طرح داستان های سرگرم کننده به طور همزمان برای تقویت حس بینایی و شنوایی فرزندان شان استفاده کنند . کافی است از کودک  بخواهید ، تصاویر مورد علاقه اش را به شما نشان داده یا در صورت امکان با یک قیچی جدا کند . سپس تصاویر بریده شده را در کنار هم قرار داده و به کمک شما داستانی خلق کند . حتی می توان با چسب تصاویر جدا شده از مجله را روی  کاغذ سفید یا دفتر نقاشی چسبانده و از کودک خواست تا درباره این نقاشی با طرح کلاژ توضیح دهد . این تمرین نه تنها به تقویت مهارت بینایی  وشنوایی کمک می کند بلکه مهارت های کلامی را در کودکان سه تا چهار سال افزایش می دهد . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان