در چه سنی افراد از زندگی راضی نیستند؟ / دانشمندان لیست دادند

خط سلامت: رضایت از زندگی با احساسات مثبت در طول دوره زندگی همراه است اما این احساسات دائما در حال کم و زیاد شدن است.

در چه سنی افراد از زندگی راضی نیستند؟ / دانشمندان لیست دادند

رضایت از زندگی در دوران نوجوانی کاهش می یابد، در دهه 70 به اوج خود می رسد و تا سن 96 سالگی دوباره کاهش می یابد.

در حالی که احساسات مثبت به طور کلی از کودکی تا اواخر بزرگسالی کاهش می‌یابد، احساسات منفی با نوساناتی مواجه می‌شوند که پس از 60 سالگی افزایش قابل‌توجهی دارد. این بینش‌ها بر ضرورت پرورش رفاه عاطفی در مراحل مختلف زندگی تأکید می‌کنند.

رضایت از زندگی در نوجوانی

رضایت از زندگی در دوران نوجوانی (سنین 9 تا 16 سالگی) کاهش می یابد، و در حدود 70 سالگی به اوج خود می رسد قبل از اینکه تا سن 96 سالگی کاهش یابد.

احساسات مثبت به طور مداوم از دوران کودکی تا اواخر بزرگسالی کاهش می یابد.

در مطالعه خود، محققان روندهای بهزیستی ذهنی را در طول عمر بر اساس 443 نمونه از مطالعات طولی با مجموع 460902 شرکت کننده بررسی کردند.

پروفسور سوزان بوکر- suzanne booker-  توضیح می‌دهد: ما بر تغییرات در سه مؤلفه اصلی بهزیستی ذهنی تمرکز کردیم: رضایت از زندگی، حالات عاطفی مثبت و حالات عاطفی منفی.

یافته ها نشان می دهد رضایت از زندگی در سنین 9 تا 16 سالگی کاهش یافته، سپس تا 70 سالگی اندکی افزایش یافته و سپس تا سن 96 سالگی یک بار دیگر کاهش یافته است. در حالی که حالات عاطفی منفی بین 9 تا 22 سالگی اندکی نوسان داشت، سپس تا 60 سالگی کاهش یافت و سپس یک بار دیگر افزایش یافت. نویسندگان تغییرات متوسط ​​بیشتری را در حالات عاطفی مثبت و منفی نسبت به رضایت از زندگی شناسایی کردند.

روند مثبت در یک دوره وسیع زندگی

همانطور که دکتر سوزان بوکر نتایج را خلاصه می‌کند، به طور کلی، اگر به رضایت از زندگی و حالات عاطفی منفی نگاه کنیم، مطالعه روند مثبتی را در طول دوره‌ای از زندگی نشان داد.

محققان کاهش خفیف رضایت از زندگی در سنین 9 تا 16 سالگی را به عنوان مثال به تغییرات بدن و زندگی اجتماعی که در دوران بلوغ روی می دهد نسبت می دهند. رضایت دوباره از دوران جوانی به بعد افزایش می یابد. احساسات مثبت از کودکی تا اواخر بزرگسالی کاهش می یابد. در اواخر بزرگسالی، همه مولفه‌های بهزیستی ذهنی به جای بهبود، بدتر می‌شوند.

این می تواند به این واقعیت مربوط باشد که در افراد بسیار مسن، عملکرد فیزیکی کاهش می یابد، سلامتی اغلب بدتر می شود و ارتباطات اجتماعی کاهش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان