دو شیوه برای تقویت مغز

خط سلامت: مغز انسان مسئول عملکرد های شناختی مانند حافظه و استدلال است.

دو شیوه برای تقویت مغز

مغز دارای میلیون ها سلول عصبی است که دائما در حال پردازش اطلاعات هستند. 

به گزارش خط سلامت طبق نظر پژوهشگران عملکرد مغز با انجام کار های ساده افزایش می یابد.

مغز و ورزش

مغز با انجام ورزش و فعالیت های بدنی عملکرد بهتری دارد. در حالی که ورزش ذهنی برای سلامت مغز مهم است، ورزش به مغز کمک می کند تا هوشیار بماند. ورزش اکسیژن رسانی به  مغز را افزایش می دهد و خطر ابتلا به اختلالاتی که منجر به از دست دادن حافظه می شود، دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ورزش همچنین اثرات مواد شیمیایی مفید مغز را افزایش و هورمون های استرس را کاهش می دهد. ورزش با افزایش فاکتورهای رشد و تحریک اتصالات عصبی جدید، نقش مهمی در انعطاف پذیری عصبی دارد. به طور کلی، هر چیزی که برای قلب مفید باشد، برای مغز نیز عالی است. فعالیت های بدنی که نیاز به هماهنگی دست و چشم یا مهارت های حرکتی پیچیده دارند برای مغز مفید هستند.

مغز و خواب 

حافظه، خلاقیت، توانایی ها حل مسئله و مهارت های تفکر انتقادی همگی به یک خواب خوب وابسته اند. خواب برای یادگیری و حافظه مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد  خواب برای تثبیت حافظه ضروری است و فعالیت کلیدی تقویت حافظه در عمیق‌ترین مراحل خواب رخ می‌دهد.

توصیه ها

 یک برنامه خواب منظم داشته باشید. هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. سعی کنید روال خود را حتی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات زیر پا نگذارید.

حداقل یک ساعت قبل از خواب از همه نمایشگرها خودداری کنید. نور آبی ساطع شده از تلویزیون، تبلت، تلفن و کامپیوتر باعث بیداری می شود و هورمون هایی مانند ملاتونین را که باعث خواب آلودگی شما می شود، سرکوب می کند.

مصرف کافئین را کاهش دهید. کافئین بر افراد تأثیر متفاوتی می گذارد. برخی از افراد بسیار حساس هستند و حتی قهوه صبحگاهی خواب شبانه شان را مختل می کند. برای ورودبه صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان