نسخه ای راهگشا برای آنهایی که خواب به چشم شان نمی آید

خط سلامت: بی خوابی یک مشکل آزار دهنده برای افراد است که بر سلامتی و انرژی شان تاثیر می گذارد.

نسخه ای راهگشا برای آنهایی که خواب به چشم شان نمی آید

بی خوابی  در بزرگسالان با دارو درمان می شود. اما راهکارهای طبیعی برای بهبود کیفیت خواب وجود دارد.

به گزارش خط سلامت بی خوابی با درمان های طبیعی زیر قابل حل است.

بی خوابی و بالابردن کیفیت خواب 

بی خوابی با ایجاد تغییراتی در محیط خواب کاهش می یابد. این تغییرات شامل تنظیم یک برنامه خواب ثابت، اطمینان از اینکه اتاق خواب تاریک، خنک و ساکت است و اجتناب از محرک هایی مانند کافئین یا نگاه به گوشی در زمان خواب است. مطالعه و دوش آب گرم نیز کمک کننده است.

بی خوابی و دمنوش های گیاهی  

دمنوش های گیاهی در درمان بی خوابی موثر هستند. بابونه به خاطر خواص آرام بخش مشهور است و به خواب راحت کمک می کند. ریشه سنبل الطیب که برای قرن ها به عنوان درمانی برای بی خوابی استفاده می شد.ادغام این گیاهان در برنامه شبانه یک راه ساده و در عین حال موثر برای بهبود خواب است.

بی خوابی و مدیتیشن

ذهن شلوغ بدترین دشمن هنگام خواب است. مدیتیشن راهی برای آرام کردن افکار ارائه می دهد. تکنیک های ساده مانند تنفس متمرکز یا مدیتیشن هدایت شده به کاهش استرس کمک می کند و ذهن و بدن را برای خواب آماده می کند. تمرین منظم مدیتیشن  خواب را بهبود می بخشد .

بی خوابی و ورزش 

در حالی که ورزش شدید قبل از خواب می تواند نتیجه معکوس داشته باشد ، فعالیت های بدنی ملایم مانند یوگا یا کشش های سبک می تواند بسیار مفید باشد. این تمرین‌ها به رهایی از تنش فیزیکی و آرامش ذهن کمک می‌کنند و حالتی مناسب برای خواب ایجاد می‌کنند. ترکیب یک روتین کوتاه یوگا با حرکات کششی ملایم در عصر راه را برای انتقال آرام تر به خواب هموار می کند.

بی خوابی و رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی بر خواب تأثیر می گذارد. غذاهای غنی از منیزیم (مانند بادام و اسفناج) یا حاوی تریپتوفان (مانند بوقلمون و محصولات لبنی) خواب بهتری را ایجاد می کنند. وعده های غذایی سنگین یا محرک هایی مانند کافئین و الکل خواب را مختل می کنند. متعادل کردن رژیم غذایی  با غذاهای موثر بر بهبود خواب و عادات غذایی آگاهانه یک راه طبیعی و موثر برای افزایش کیفیت خواب است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان