تایم کمک کردن انسان ها به هم باورنکردنی است+در حد یک چشم بر هم زدن

خط سلامت: کمک کردن به یکدیگر و مهربان بودن با هم یکی از مهمترین ویژگی هایی است که موجب سلامت روانی فرد و اطرافیان او می شود.

تایم کمک کردن انسان ها به هم باورنکردنی است+در حد یک چشم بر هم زدن

کمک کردن به یکدیگر و مهربانی در بین مردم دنیا چگونه است؟ محققان در یک تحقیق گسترده و جذاب فرمولی را یافتند که تکاندهنده است.

کمک کردن چند دقیقه ای

به گزارش خط سلامت در سراسر جهان، مردم هر ۲ دقیقه به یکدیگر کمک می‌کنند.

یک مطالعه نشان داد مردم در سراسر جهان هر چند دقیقه یکبار به دیگران برای کمک پیام می دهند. این تحقیق که رفتارها را در شهرها و مناطق روستایی در چند کشور مختلف مورد بررسی قرار داد، نشان داد مردم این درخواست‌های کوچک برای کمک را بسیار بیشتر از رد کردن آنها انجام می‌دهند.

یافته ها نشان می دهد افراد از همه فرهنگ ها رفتارهای مشارکتی مشابه بیشتری نسبت به قبل دارند.

مطالعه‌ محققان دانشگاه استرالیا، اکوادور، آلمان، هلند و بریتانیا نشان داد مردم هر چند دقیقه به دیگران برای کمک پیام می‌دهند و به طور مداوم برای کمک به یکدیگر تکیه می کنند.

در این مطالعه محققان 5 کشور ظرفیت انسانی برای همکاری را بررسی و دریافتند مردم نیاز به داشتن کمک را نشان می دهند.

این تحقیق نشان داد این درخواست‌ها برای کمک بی‌پاسخ نمی‌مانند: در میان فرهنگ‌ها، مردم این درخواست‌های کوچک را بسیار بیشتر از رد کردن انجام می‌دهند.

مهربانی جهانی است

این تمایلات انسانی برای کمک به دیگران در صورت نیاز و توضیح در مواقعی که نمی توان چنین کمکی کرد از تفاوت های فرهنگی فراتر می رود و نشان می دهد در عمق وجود مردم همه فرهنگ ها رفتارهای مشارکتی مشابهی وجود دارد.

یافته های جدید به حل معمایی کمک می کند که توسط تحقیقات مردم شناسی و اقتصادی قبلی ایجاد شده است، که بر تنوع در قوانین و هنجارهای حاکم بر همکاری تأکید کرده است.

محققان می گویند: تفاوت‌های فرهنگی پازلی برای درک همکاری و کمک در بین انسان‌ها ایجاد کرده است. آیا تصمیمات ما در مورد اشتراک گذاری و کمک به فرهنگی که با آن بزرگ شده ایم شکل می گیرد؟ یا انسان ها ذاتا سخاوتمند و بخشنده هستند؟

برای پاسخ به این سؤالات، نویسندگان بیش از 40 ساعت فیلم ضبط شده از زندگی روزمره را تجزیه و تحلیل کردند. یافته ها نشان می دهد مفید بودن یک رفلکس ریشه دار در انسان است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان