شیفت شب با خود این بیماری را می آورد

خط سلامت: اختلال خواب یکی از شایع ترین اختلالات در افراد است. شیفت شب کار کردن می تواند تأثیر مخربی بر سلامتی داشته باشد.

 شیفت شب با خود این بیماری را می آورد

اختلال خواب در افرادی که در شیفت شب مشغول به کار هستند به یک چالش تبدیل شده است. خواب نقش مهمی در بهزیستی کلی دارد و بر عملکردهای ذهنی، فیزیکی و شناختی  تأثیر می گذارد. 

به گزارش خط سلامت برای کسانی که در شیفت شب کار می کنند، حفظ یک برنامه خواب سالم به یک چالش تبدیل می شود. 

خواب و شیفت شب 

اختلال خواب و شیفت شب دو عامل کشف شده مرتبط به هم هستند. در مقایسه با شیفت‌های منظم در طول روز، کار کردن با شیفت‌های دیگر با بروز بیشتر خواب‌های بی‌نظم مرتبط است، به‌ویژه در شیفت‌های شبانه چرخشی و منظم.

محققان سلامت روان اعلام کرده اند 51 درصد از افرادی که شب‌ها کار می‌کردند حداقل یک اختلال خواب  داشتند.

یافته‌ها نشان می‌دهد شیفت‌های منظم در شب بیشترین تأثیر مضر را بر خواب دارند. نیمی از کارگران شیفت شب کمتر از 6 ساعت در 24 ساعت می خوابند ، 51 درصد حداقل یک اختلال خواب را تجربه کرده اند و 26 درصد با دو یا بیشتر مواجه بوده اند.

این مطالعه همچنین نشان داد شرکت‌کنندگان مرد ساعت‌های کمتری نسبت به زنان می‌خوابیدند، در حالی که اختلالات خواب در زنان شایع‌تر بود. شرکت‌کنندگان جوان‌تر، به‌ویژه افراد زیر 30 سال، علیرغم اینکه ساعات کمتری می‌خوابیدند، بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات خواب بودند. افرادی که سطح تحصیلات پایین تری داشتند ، به دلیل نوبت کاری، خواب را با اختلال بیشتری تجربه کردندبرای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان